Salesforce.com introduceert Salesforce1 for Retail

Salesforce.com introduceert Salesforce1 for Retail. Retailers kunnen nu gebruik maken van Mobile Clienteling en Salesforce Communities for Retail om altijd, overal en op elk mobiel apparaat 1:1 relaties met klanten op te bouwen. Daarnaast hebben global alliance partners Capgemini en PwC zich aangesloten bij het Salesforce1 for Retail ecosysteem om innovatieve nieuwe retail-oplossingen te ontwikkelen op het Salesforce1 Platform.

“Retail is sterk in beweging en merken die niet innoveren, zullen verdwijnen”, zegt Shelley Bransten, senior vice president retail van salesforce.com. “Met Salesforce1 for Retail kunnen retailers de kracht van het Salesforce1 Platform gebruiken om voor elke klant tot en met de kleinste contactmomenten te personaliseren, zowel in de winkel als online. “Als je wilt slagen in de digitale wereld van vandaag, moet je klanten centraal stellen bij alles wat je doet”, zegt Todd Dean, vice-president e-commerce en cross channel, bij ALDO. “De technologie van Salesforce.com transformeert ons bedrijf door de kracht die het ons geeft om sterkere relaties met onze klanten op te bouwen.”

Salesforce1 for Retail bouwt 1:1 relaties
De detailhandel staat op een cruciaal punt. Naast fysieke winkels wordt steeds meer gebruik gemaakt van websites en mobiele apps. Retailers hebben behoefte aan een strategie die hen in staat stelt via elk kanaal verbinding te maken met hun klanten. Het massale gebruik van sociale netwerken en smartphones, tablets of wearables biedt retailers nieuwe kansen om digitale één-op-één ervaringen te creëren, mits zij de kanalen goed weten te combineren. Nog steeds lopen klanten anoniem en onzichtbaar in winkels zonder dat de verkoopmedewerkers ook maar enig idee hebben van hun interesses, eerdere aankopen of wensenlijstjes. Met Salesforce1 for Retail kunnen retailers de kracht van social, mobile en cloud benutten en hun klanten beter leren kennen dan ooit: van hun favoriete manier van winkelen, tot en met de meest gewilde producten en kleuren.

Mobile Clienteling Technologie zorgt voor beter geïnformeerde en meer verbonden klanten. Ze hebben real-time toegang tot prijzen van de concurrentie, kunnen wereldwijd inkopen en lezen reviews van andere klanten op hun smartphones. Om merkentrouw te creëren moeten retailers contact kunnen leggen met klanten waar ze ook zijn, en zo een consistente ervaring bieden op elk contactmoment. Mobile Clienteling geeft verkoopmedewerkers een 360-graden beeld van elke klant, inclusief hun locatie, aankoopgeschiedenis, winkelvoorkeuren, sociaal profiel en persoonlijke informatie, zoals verjaardagen.

Capgemini en PwC in Salesforce1 for Retail Ecosysteem
Salesforce Communities for Retail bouwt een ecosysteem rond Customer Experience en stelt retailers in staat aangepaste sociale en mobiele communities op te zetten om klanten, partners en werknemers met elkaar en met hun merk te verbinden.

Capgemini en PwC gebruiken het Salesforce1 platform om innovatieve nieuwe retail-oplossingen te bouwen waarmee zij retailers in staat stellen hun bedrijf in de cloud te managen en gebruik te maken van de kracht van social, mobile en connected apps. Capgemini ClientAssist helpt winkelmedewerkers verkopen en zorgt voor een beter en meer intiem niveau van klantenservice, en een verhoogde klanttevredenheid en loyaliteit. PwC’s Total Retail Clienteling biedt een geïntegreerde en gepersonaliseerde customer experience in de winkel en via social en mobile kanalen.

Gerelateerde berichten...