Alles-in-een digitale werkplekken van start

ARX, Documentaal, Epona en ETTU zijn een strategische samenwerking aangegaan en lanceren een digitale werkomgeving voor professionals voor een vast bedrag per gebruiker per maand. Met deze oplossing beschikken organisaties over een volledig geïntegreerde werkomgeving waarin samengewerkt kan worden aan dossiers of projecten met behulp van Microsoft Office, SharePoint en digitale handtekeningen.

De vier organisaties leveren al standaard oplossingen die zich reeds bewezen hebben in de markt. ARX levert met CoSign een oplossing voor het digitaal en rechtsgeldig ondertekenen van documenten en emailberichten. Documentaal levert een oplossing voor documentcreatie en het opmaken van documenten in de juiste huisstijl. Epona levert met DMSforLegal de integratie tussen Microsoft Office (Outlook) en SharePoint. ETTU levert met eConnect een standaard oplossing voor documentmanagement en samenwerken in SharePoint.

Door de integratie van deze oplossingen zijn organisaties in staat om beter samen te werken. Het maakt voor een medewerker niet meer uit of een project of dossier vanuit SharePoint, Word of Outlook wordt gestart, alle informatie wordt altijd op een uniforme wijze opgeslagen in SharePoint. Dit is vooral interessant voor organisaties waarin projectmatig of veel met dossiers wordt gewerkt, zoals accountants en notarissen, advocatenkantoren, juridische afdelingen en woningcorporaties.

Vincent Heijckmann, mede-eigenaar van ETTU: “Steeds meer informatie wordt digitaal verstuurd en opgeslagen. Wij merkten echter in de markt dat deze informatie versnipperd over verschillende systemen werd opgeslagen: in het documentmanagementsysteem, op de lokale hardeschijf en in de persoonlijke mailbox. Met de samenwerking tussen ARX, Documentaal, Epona en ETTU bieden wij organisaties één geïntegreerde omgeving waar vanuit alle informatie te raadplegen is, ook vanuit verschillende locaties. En dat met standaard oplossingen voor een vast bedrag per gebruiker per maand.”

Reinoud Wouters, partner van Documentaal: “De rol van documentcreatie, CRM, en project- en dossiermanagement binnen organisaties wordt steeds groter. Wij hebben elkaar gevonden omdat we dezelfde filosofie hanteren: het moet gebruikers echt helpen met hun werk en het moet super eenvoudig zijn. Dan gaat software namelijk voor de klant werken. We hadden al een aantal goede gezamenlijke ervaringen bij klanten – nu hebben we het geformaliseerd waardoor we onze klanten een nog betere gebruikerservaring bieden.”

Marjan Hermkes, directeur Epona Legal: “Deze samenwerking biedt de mogelijkheid om van elkaars expertise gebruik te maken zodat we nog beter kunnen inspelen op de vragen vanuit de markt over het (samen)werken binnen SharePoint. Ik ben ervan overtuigd dat we met onze complementaire producten en best practices een interessante propositie neerzetten voor organisaties die technologisch vooruit willen.”

John Lageman, Benelux manager van ARX: ”Volledige digitalisering is een niet te stuiten ontwikkeling. De samenwerking tussen ARX, Documentaal, Epona en ETTU biedt een krachtige geïntegreerde standaardoplossing om volledig digitaal je informatie te beheren en je processen te besturen. De last mile om echt digitaal te werken is de vervanging van de natte handtekening door een digitale handtekening waarbij het zelfs mogelijk is de klant digitaal te laten ondertekenen.”

Op woensdag 17 december 2014 organiseren ARX, Documentaal, Epona en ETTU gezamenlijk het seminar ‘De digitale werkomgeving voor professionals’. Het seminar wordt gehouden bij Microsoft Nederland te Schiphol en deelnemers krijgen hiermee een live praktijkdemonstratie van de mogelijkheden van de digitale werkplek voor professionals. Inschrijven kan via de website van ETTU.

Over ETTU
ETTU levert Microsoft SharePoint en Office 365 oplossingen en diensten om de samenwerking binnen overheid en bedrijfsleven te verbeteren en zo de productiviteit te verhogen. Via gebruiksvriendelijke SharePoint portalen stelt ETTU organisaties in staat om informatie en documenten centraal te delen en te beheren. Hierdoor kunnen zij efficiënter werken en betere beslissingen nemen. Klanten van ETTU zijn onder meer ABN AMRO, GGD Brabant Zuidoost, Heineken, ProRail, Radboudumc, Schiphol Group, Teijin Aramid, TU Delft en Zilveren Kruis. ETTU is opgericht in 2006 en telt ruim 75 medewerkers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Gouda. Zie ook:

 

Gerelateerde berichten...