SAP en FC Bayern München slaan handen ineen

Technologisch partnership ondersteunt doelstellingen van sportorganisatie

SAP is benoemd tot de officiële partner van FC Bayern München op het gebied van sport analytics en enterprise software. De komende drie jaar gaan de twee organisaties samenwerken aan innovatieve oplossingen om de club te ondersteunen. Hierbij gaat vooral aandacht uit naar het optimaliseren van de teamprestaties en het verbeteren van hun fan engagement-activiteiten.

Sinds begin dit jaar werkt FC Bayern München met SAP CRM. Met deze technologie wil de club de interactie met fans verbeteren, de fan-ervaring personaliseren en hun loyaliteit belonen. SAP en FC Bayern München zijn daarnaast ook gaan samenwerken op het gebied van data-analytics. Hierbij richten ze zich met name op de spelerprestaties en het monitoren van de gezondheid van de voetballers. Het partnership stelt de voetbalclub bovendien in staat de bedrijfsprocessen te optimaliseren en de uitbreiding van de club te ondersteunen. Met het SAP HANA platform en de expertise van SAP op het gebied van analytics verwacht het concern een waardevolle bijdrage te leveren in het behalen van de bedrijfsdoelstellingen van FC Bayern München.

De afgelopen jaren heeft SAP zich in toenemende mate verdiept in data-analytics in de media-, sport- en entertainmentindustrie. Inmiddels werkt het concern samen met verschillende sportorganisaties en instellingen in onder meer de zeilsport, golf, American football, Formule 1, cricket, tennis en voetbal.

Gerelateerde berichten...