SAP neemt behavioral marketingbedrijf SeeWhy over

SAP heeft zijn plannen bekend gemaakt om SeeWhy over te nemen. SeeWhy richt zich op behavioral target marketingoplossingen uit de cloud. Organisaties gebruiken de oplossing om het bezoekersgedrag op hun website vast te leggen, zodat zij kunnen bepalen wat de specifieke interesses van deze bezoekers zijn. Vervolgens kunnen zij door gepersonaliseerde marketingacties de klantbetrokkenheid verbeteren en meer omzet realiseren door het verhogen van de conversiegraad.

Doordat steeds meer consumenten online winkelen, is een omnichannelstrategie noodzakelijk. Om de consument te bereiken en klantcontacten te onderhouden, moeten zij meerdere kanalen geïntegreerd naast elkaar inzetten. Denk hierbij aan een fysieke winkel, e-commerce, m-commerce en social media. Voor de marketeers betekent dit dat ze niet meer dezelfde marketingactiviteiten kunnen richten op alle individuele consumenten. Zij moeten juist de transitie maken naar geautomatiseerde 1-op-1 marketing om de bestaande traffic om te zetten naar daadwerkelijke verkoop.

De behavioral marketingoplossingen van SeeWhy initiëren real-time 1-op-1 marketingcampagnes. Hierbij wordt gebruikgemaakt van e-mail en reclame via de computer, mobiele telefoon en sociale kanalen. Het bedrijf richt zich hierbij op het individuele klantgedrag, zodat er zo min mogelijk ruis ontstaat bij de reclame. Alles draait om persoonlijke dienstverlening, zodat organisaties hun merk kunnen onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Daarnaast kunnen zij consumenten stimuleren tot bepaalde aankopen en de bestedingen van klanten verhogen.

SeeWhy is een belangrijke toevoeging aan de enterprise solutions van SAP die zich richten op het gehele spectrum van customer engagement. Deze oplossingen zijn geïntegreerd in het commerce platform hybris van SAP. De toevoeging van SeeWhy aan deze omnichannelsoftware optimaliseert de customer experience en verhoogt de omzet over een steeds groeiend aantal distributiekanalen en touch points.

Gerelateerde berichten...