Scaleway lanceert Academia Program en Cloud Builder Launchpad

Scaleway, de leverancier van multi-clouddiensten voor ontwikkelaars en teams, heeft officieel zijn Academia Program en Cloud Builder Launchpad gelanceerd, de in-house academie voor pas afgestudeerden of autodidactische ingenieurs.

Hiermee blijft het bedrijf onderwijsinstellingen en studenten steunen om te voldoen aan de grote vraag naar cloud computing-vaardigheden. Daarbij wordt Scaleway ondersteund door 42 en het onderwijzend personeel van Franse onderwijssystemen,

Academia Program
De snelle opkomst van cloud computing verandert de manier waarop organisaties bedrijfswaarde creëren, en leidt tot allerlei nieuwe banen in Nederland en wereldwijd. De technische kennis en praktische vaardigheden die studenten via het programma van Scaleway in live cloudomgevingen ontwikkelen, zullen hen goed voorbereiden op hun carrière.

Het programma richt zich op drie hoofdpunten: het doneren van cloud-middelen; het co-creëren van klassen die worden geleid door de technische en cloud devOps-experts; en het samenwerken met organisaties om de kloof tussen studenten en de professionele wereld te overbruggen.

Het Academia Program van Scaleway en partneruniversiteiten zal studenten voorbereiden op een carrière in een van de snelst groeiende technologiesectoren. Deze toekomstige besluitvormers worden voorbereid op onderwerpen als digitale soevereiniteit, veiligheid, ecologie, energie-efficiëntie van datacenters en andere actuele onderwerpen. Het programma bevat een reeks ambitieuze doelstellingen om duurzame relaties tot stand te brengen. Daarnaast ondersteunt het programma onderzoek en ontwikkeling om innovatie in de sector aan te moedigen.

“Het opbouwen van sterke relaties met partnerbedrijven is van essentieel belang. Dit geeft onze studenten immers de kans om van deze partnerschappen te profiteren en hun technische vaardigheden te ontwikkelen. Het Academia Program van Scaleway, dat studenten van 42 in staat stelt extra kennis op te doen op het gebied van cloud computing, is een perfect voorbeeld van zo’n partnerschap. Docenten van 42 en Scaleway hebben samen de onderwerpen van de projecten bedacht. We hebben ook een reeks wervingsinitiatieven opgezet voor studenten om zich aan te sluiten bij Scaleway. Het Academia Program is veel meer dan een partnerschap, het is de basis van een duurzame relatie tussen scholen en bedrijven,” aldus Sophie Viger, Managing Director, 42.

Scaleway zal eind dit jaar zijn Academia Program verder uitrollen in Europa. Een aantal “cloud advocates” van het programma zullen naar Polen, Spanje, Duitsland en Nederland reizen om personeel en studenten van onderwijsinstellingen te ontmoeten en workshops te organiseren.

Cloud Builder Launchpad
Scaleway wil studenten ondersteunen door een in-house academie op te richten, namelijk het Cloud Builder Launchpad. Het concept is eenvoudig. Scaleway zal junioren, die onlangs in Nederland of in het buitenland zijn afgestudeerd, een vast contract aanbieden zodat ze hun opleiding direct bij het bedrijf kunnen voortzetten.

Deze opleiding zal vier maanden duren, en de stagiairs zullen leren over agile-methoden, geavanceerde cloud computing-vaardigheden, het gebruik van het Scaleway-ecosysteem, en krijgen de kans om bij de cloudprovider aan de slag te gaan als DevOps-ingenieurs.

De in-house academie biedt stagiairs de mogelijkheid om op een flexibele manier de arbeidsmarkt te betreden door hen zowel een opleiding als beroepservaring aan te bieden. Daarnaast stelt het Scaleway ook in staat om jong talent aan te nemen dat al ervaring heeft met zijn producten en diensten. Na voltooiing van de academie ontvangen de trainees een certificaat waaruit blijkt dat zij kennis hebben van cloud computing-technologie, het Scaleway-ecosysteem en marktpraktijken.

Daarnaast zullen trainees leren over de uitdagingen van cloud computing. “Het doel is om ze de kennis te geven die nodig is om veerkrachtige en verantwoorde infrastructuren te bouwen. Scholen leiden toekomstige gebruikers van clouddiensten op. Bij Scaleway zijn wij degenen die deze diensten bouwen, en dat vereist zeer geavanceerde technische kennis en vaardigheden. Ter overbrugging van deze kloof hebben we de in-house academie ontworpen zodat deze op een traditioneel onderwijsprogramma lijkt, met een goed opgezet kader, een groeivriendelijke omgeving en vaardigheden die evolueren in lijn met de marktbehoeften. Na vier maanden kunnen stagiairs zelfverzekerd in onze teams aan de slag.” legt Clément Rochas, Agile delivery lead, uit.

Gerelateerde berichten...