Semantische zoekmachine geeft gratis betekenis aan online data

BuzzTalk lanceert met Buzzcovery.com een unieke, gratis zoekmachine die het mogelijk maakt om uitgebreid betekenis te geven aan online zoekresultaten. Met behulp van semantische zoektechnologie wordt er niet alleen getoond dat er iets is gebeurd, maar ook wat er is gebeurd rond bijvoorbeeld een merk, evenement, thema, persoon of industrietak. Een verdieping die gebruikers in staat stelt om op een gevalideerde wijze meer betekenis te geven een de online beschikbare hoeveelheid Big Data en te ontdekken waarom iets is gebeurd.

 

Met Buzzcovery.com ziet de gebruiker veel meer dan het aantal online vermeldingen en de sentimentanalyse. De toepassing combineert een gevalideerde sentimentweergave met een analyse van de bovenliggende gemoedstoestand (zijn mensen blij als ze over een onderwerp praten, gespannen, verward, boos?). Verder laat Buzzcovery.com zien welke personen en organisaties het meest worden genoemd, welke industrietermen het meest worden gebruikt en wat de meest besproken onderwerpen rond een specifiek thema of merk zijn. Buzzcovery.com geeft inzicht in de online dynamiek rond een merk, organisatie of thema per land en plaats.

 

Technologie
BuzzTalk werkt al jaren aan haar eigen Semantische Technologie, genaamd OpenDover. Volgens Herman Vissia, directeur van BuzzTalk, is het dankzij deze technologie mogelijk om grote hoeveelheden nieuws en blogs te vertalen in het Engels en op verschillende manieren te categoriseren. Vissia: ‘Dit betekent voor de gebruikers dat men direct inzicht krijgt in de belangrijkste onderwerpen over een thema, de betrokken personen en organisaties. Dit geldt ook voor publicaties die in een taal zijn geschreven die zij niet of nauwelijks beheersen, zoals Frans of Russisch.’

 

Gerelateerde berichten...