ServiceNow kondigt ruim 600 innovaties aan op Now Platform

ServiceNow (NYSE: NOW), door Forbes uitgeroepen tot meest innovatieve bedrijf van 2018, heeft ruim 600 innovaties toegevoegd aan het Now Platform in de Madrid Release, waaronder native mobiele functionaliteiten.

Klanten kunnen vanaf nu de dagelijkse werkzaamheden van hun werknemers mobile-first en mobielvriendelijk aanbieden. Het routeren van verzoeken, oplossen van issues en afhandelen van support-activiteiten is nu via een swipe op de telefoon altijd en overal mogelijk.

De native mobiele functionaliteiten zijn onderdeel van de meer dan 600 innovaties in de Now Platform Madrid Release. Deze innovaties ondersteunen klanten bij het versnellen van hun digitale transformatie, door een hogere productiviteit en mobiele ervaringen te bieden binnen de ServiceNow workflows voor IT, werknemers en klanten. Voor deze workflows kunnen nu eenvoudig krachtige en native mobiele apps worden gebruikt, waaronder het vlaggenschip IT Service Management (ITSM) en Field Service Management-producten.

“Dagelijks werk wordt nu via een mobiele applicatie gedaan,” zegt CJ Desai, chief product officer bij ServiceNow. “Wij maken werk mobile-first en mobielvriendelijk op een eenvoudige en toegankelijke manier. Met de Now Platform Madrid Release kunnen IT- en Customer Service-medewerkers belangrijk werk doen met een enkele swipe. En dit is nog maar het begin: wij blijven mobiele functionaliteiten ontwikkelen voor alle afdelingen binnen een organisatie. Zo wordt het gebruik van mobiele toepassingen op het werk net zo gemakkelijk als het gebruik van deze toepassingen in ons dagelijks leven.”

Overal werk gedaan krijgen
Dankzij de Now Platform Madrid Release kunnen klanten hun workflows altijd en overal beheren – van het repareren van een laptop tot het oplossen van een probleem bij een belangrijke klant.

Dankzij deze nieuwe mobiele innovaties, kunnen klanten:

  • Onderweg verzoeken routeren en problemen oplossen. Een nieuwe mobiele app biedt IT’ers de mogelijkheid om verzoeken direct te routeren, ongeacht waar ze zich bevinden. Medewerkers van de buitendienst beschikken bovendien over een nieuwe mobiele app waarmee ze eenvoudige problemen kunnen oplossen met een enkele swipe, waardoor ze zich kunnen richten op complexe problemen
  • Support op elk device. De Now Platform Madrid Release stelt klanten in staat om werknemers via verschillende interfaces te helpen: mobiel, web, chat of interfaces van derde partijen zoals Facebook, Slack en Microsoft Teams. Werknemers kunnen heel eenvoudig een support ticket openen in de app of via het device van hun voorkeur.
    Snel eigen apps bouwen.
  • De nieuwe ServiceNow Mobile Studio maakt het voor iedereen mogelijk om native iOS en Android apps te ontwikkelen en te implementeren. Hierbij wordt gebruikgemaakt van no-code tools en een drag-and-drop interface. Werknemers kunnen overal apps met lees- en schrijfmogelijkheden gebruiken, ook als ze offline zijn. Klanten kunnen bijvoorbeeld asset management apps bouwen die gebruikmaken van de camera en facilities apps die GPS gebruiken.

Iedereen kan snel en eenvoudig nieuwe, native mobiele apps ontwikkelen in een ‘no-code’-omgeving. In plaats van te kiezen voor een mobiele variant van een desktop-ervaring is er met de Now Platform Madrid Release bewust gekozen voor een mobile-first aanpak om veelvoorkomende workflows te vereenvoudigen. Denk bijvoorbeeld aan het opzoeken van informatie, het updaten van incidenten en zelfs offline werken.

Schaalbare, native apps
Door native mobiele functionaliteiten te bouwen op het Now Platform, stelt ServiceNow klanten in staat om elke digitale workflow mobile-first te maken. Consumentwaardige mobiele ervaringen kunnen als vervanging dienen voor handmatige processen, repetitieve routineklussen en complexe systemen. Een native mobiele ervaring benut de voordelen van ingebouwde functionaliteiten op onze telefoon, zoals camera of navigatie, zodat werknemers tijdens het werk van dezelfde mobiele toepassingen gebruik kunnen maken als in hun privéleven.

ServiceNow blijft nieuwe verbeteringen toevoegen aan de native mobiele functionaliteiten van het Now Platform in toekomstige releases.

Digitale transformatie wordt waargemaakt
Andere innovaties in de Now Platform Madrid Release bieden bedrijven de mogelijkheid om hun digitale transformatie sneller en flexibeler te beheren. Nieuwe functionaliteiten omvatten onder andere:

Sneller meer inzicht verkrijgen. Agent Workspace is een nieuw commandocentrum om werk te prioriteren en snel te kunnen handelen. Activiteitenstromen geven inzicht in de laatste updates en machine learning houdt incidenten in de gaten. Customer service- en IT-medewerkers wordt op een enkel platform de context geboden die ze nodig hebben om problemen snel op te kunnen lossen.

Performanceproblemen sneller vinden en oplossen. Alert Intelligence, een nieuwe toepassing voor Operations Management, helpt IT-beheerders om zich te richten op de belangrijkste zaken met behulp van geprioriteerde alerts. Daarbij wordt ook inzicht gegeven in incidenten uit het verleden, soortgelijke en herhaalde alerts, Knowledge Base artikelen en metrics. IT-beheerteams kunnen zo snel de oorzaak van een probleem achterhalen en in samenwerking met andere teams aangepaste workflows opstarten.

Digitale diensten op schaal verbeteren. Om IT te helpen veranderingen effectiever door te voeren bij digitale diensten, biedt ServiceNow nu verbeteringen voor het automatiseren van changes in ITSM. De IT-afdeling kan change integreren met DevOps dankzij het gebruik van REST API’s, het automatiseren van handmatige goedkeuringsprocessen en heldere audit-trajecten die zorgen voor een betere governance.

Van development in silo’s naar alignment. Het Portfolio Scaled Agile Framework biedt bedrijven de mogelijkheid om nieuwe initiatieven vast te leggen, te analyseren en goed te keuren, waardoor organisaties hun uitvoerend portfolio in lijn brengen met hun enterprise strategie.

 

Gerelateerde berichten...