Sitecore introduceert Content Hub Release 3.4

Inzet van AI helpt tijd en geld te besparen bij contentcreatie.
San Francisco, 30 juli 2020 – Sitecore®, de wereldwijde leider in digitale software voor experience management, heeft vandaag versie 3.4 van Sitecore Content HubTM uitgebracht. Dit biedt nieuwe robuuste, gestroomlijnde en schaalbare mogelijkheden om merken te helpen hun digitale transformatie te versnellen.

Merken beheren vandaag de dag duizenden digitale assets om boeiende digitale ervaringen te creëren voor hun klanten. Vooraanstaande organisaties beseffen al snel de noodzaak om hun content management uit te breiden met mogelijkheden voor digital asset management van wereldklasse. Zo kunnen ze inspelen op de huidige explosieve groei van content en in dat proces ook hun marketing doeltreffender én efficiënter te maken.

Sitecore Content Hub versie 3.4 biedt verbeterde Digital Asset Management-mogelijkheden (DAM) met vooruitstrevende innovaties op het gebied van artificial intelligence (AI) en video-opties, naast verbeterde workflows en gebruiksgemak met uitgebreide integratie van oplossingen van derden.

Uit een recente studie van marketingadviesbureau Econsultancy blijkt dat 65 procent van de marketeers meer tijd besteedt aan het creëren van content dan enige andere activiteit die digitale campagnes ondersteunt. Om tijd te besparen, voegt Sitecore Content Hub 3.4 Content AI toe om de gelijkenis van beeldmateriaal te analyseren. Op die manier hebben merken direct toegang tot alternatieve beelden in het DAM, met meer beschikbare opties voor hun specifieke behoefte.

Marketeers kunnen er dan voor kiezen om deze opnieuw te gebruiken af anders toe te passen, in plaats van nieuwe te creëren – wat hun bedrijf tijd en geld bespaart. Bij het gebruik van een foto van een gezin op het strand zal Content Hub bijvoorbeeld de stijl van de foto herkennen en soortgelijke beelden van groepen op het strand aanbieden. De benodigde tijd voor de creatie van content en de kosten voor marketingteams worden zo gereduceerd.

De consumptie van videocontent is toegenomen en blijft exponentieel groeien. Maar liefst 85 procent van de Amerikaanse internetgebruikers zegt online videocontent te bekijken. En kijkers melden dat ze in 2019 59 procent meer tijd besteedden aan het bekijken van online video’s dan drie jaar eerder. Om merken te helpen hun videocontent effectiever te beheren, bevat Content Hub versie 3.4 ook de mogelijkheid om automatisch metadata en transcripten voor video te genereren met behulp van AI-analyse van Microsoft Azure Cognitive Services. Daarnaast bevatten de opties voor videomanagement nu ook ondersteuning voor op tijd en afstand gebaseerde annotatie, bijsnijden en ondertiteling. Marketeers krijgen hierdoor meer geautomatiseerde mogelijkheden om hun video’s beter toegankelijk te maken voor verschillende doelgroepen.

“Onze visie is altijd geweest om het werk te stroomlijnen en het saaie deel van het creatieve proces voor onze klanten weg te nemen”, stelt Tom De Ridder, CTO, Sitecore. “Met versie 3.4 van Content Hub hebben we enorme stappen vooruit gemaakt om deze missie verder te onderbouwen met nieuwe mogelijkheden, verbeteringen en integraties in een SaaS-product. Zo wordt het voor alle belanghebbenden makkelijker om samen de contentcrisis op te lossen – en dat alles in één enkele oplossing die content verspreidt over alle kanalen.”

Recent onderzoek van SoDA heeft uitgewezen dat volgens 95 procent van de marketeers het sneller produceren en publiceren van gepersonaliseerde digitale content een prioriteit is. En 39 procent vindt dat handmatige processen hen hierbij hinderen. Extra workflow en gebruiksvriendelijke functies die nieuw zijn in versie 3.4 helpen bij deze eisen, waaronder slimmere navigatie, massaal aanpasbare sjablonen en ogenblikkelijk labelen. Nu stelt de integratie van Marketing Resource Management en Content Marketing Platform (MRM en CMP) DAM-gebruikers in staat om zowel flexibele workflows van contentitems als op tijd gebaseerd projectmanagement vanaf één punt te organiseren.

Content Hub 3.4 verbetert ook de workflow en het gebruiksgemak voor DAM-gebruikers die Adobe Creative Cloud gebruiken. Met een DAM-zoekpaneel kunnen gebruikers assets van InDesign, Photoshop en Illustrator uploaden, inchecken en uitchecken. Ze kunnen een preview van InDesign-documenten die nog niet klaar zijn rechtstreeks in het DAM bekijken zonder eerst te comprimeren en voltooide assets rechtstreeks vanuit InDesign in het DAM comprimeren.

Integratie van CHILI Publisher
Het produceren van graphics op conventionele wijze kan voor de hedendaagse marketeer een hele uitdaging zijn. Het kost tijd, geld en brengt risico’s met zich mee. Voor marketeers kan het moeilijk zijn om richtlijnen van het merk en op het gebied van governance na te leven, de omvang van problemen en time-to-market juist in te schatten.

Met Content Hub 3.4 zijn er nu verbeterde Web to Print-mogelijkheden, nauw geïntegreerd met CHILI Publisher beschikbaar om de grafische productie van digitale en gedrukte publicaties te vereenvoudigen en te automatiseren. Deze integratie combineert data en assets uit Content Hub met CHILI Smart Templates die vooraf aanpasbare elementen mogelijk maken. Hierbij zijn de richtlijnen voor brand identity goed verankerd. Gebruikers kunnen nu overal ter wereld zelf met alleen maar een browser aan de slag om op maat gemaakte, merkconforme en gebruiksklare gedrukte assets op schaal te leveren.

Javascript Development Kit
Om de doorstroming van assets en content van en naar andere applicaties in de complete marketingtechnologie makkelijker te maken, heeft Sitecore ook een Javascript SDK uitgebracht. Hierdoor wordt Content Hub beter uitbreidbaar met versnelde en minimale inspanningen voor de ontwikkeling en integratie van oplossingen van derden.

Gerelateerde berichten...