Sitecore maakt winnaars Experience Awards 2014 bekend

Sitecore heeft de Benelux-winnaars van de Experience Awards-verkiezingen 2014 bekendgemaakt. Sitecore organiseert deze verkiezing elk jaar. Er zijn winnaars in verschillende categorieën en regio´s. De lijst met genomineerden wordt samengesteld door partners, klanten, de pers, analisten en collega´s. Genomineerden wordt gevraagd aan te geven op welke manier ze Sitecore gebruiken, hoe ze betere bedrijfsresultaten behalen door interessante, persoonlijke klantbelevingen te creëren en hun merk krachtig weten weer te geven via alle beschikbare kanalen.

Met deze awards erkent Sitecore organisaties die met Sitecore-technologie een opmerkelijke aanwezigheid op het web weten te creëren, in combinatie met een bijzondere digitale ervaring die de marketingprestaties naar een hoger peil brengen.

De genomineerden hebben met elkaar gemeen dat ze voor hun zakelijke doelstellingen de Sitecore-software ingezet hebben bij webcampagnes en marketingstrategieën. Er zijn vier subcategorieën. Per subcategorie is er een winnaar gekozen voor Nederland en voor België/Luxemburg. De Nederlandse winnaars vindt u hieronder.

De Best Digital Marketing Solution Award ging naar:

  • Mauritshuis, in samenwerking met Conclusion Digital. Mauritshuis ontwikkelde een website met gevarieerde content en aanbiedingen voor een gevarieerde doelgroep. Daarbij was er sprake van een heldere visie op on- en offline, waarbij de online activiteiten zorgden voor het verbeteren van de offline ervaring. Het gebruik van de site is sinds de lancering verdrievoudigd;

De Digital Innovator Award voor de site die op een innovatieve manier verschillende systemen heeft weten te integreren, ging naar:

  • Transavia Airlines. De luchtvaartmaatschappij transformeerde zijn e-commerceomgevingen om reizigers een betere online ervaring te bieden. De website is meertalig en richt zich op het bieden van een gepersonaliseerde ervaring in de verschillende fasen van de customer journey. De site is volledig geïntegreerd met de backend. Personalisatie is ver doorgetrokken en omvat informatie van derde partijen, agenda-informatie, aanpassing aan het device en – waarschijnlijk een wereldprimeur – aanpassing van de content aan het batterijniveau van het device;

De Business Transformation Award voor online oplossingen die impact hebben op de gehele bedrijfsvoering met als resultaten verhoogde efficiency, kostenreductie en een hogere klanttevredenheid, ging naar:

  • Damen Shipyards. De scheepsbouwer bouwde een website met een complexe contentstructuur. De manier waarop het bedrijf zijn industriële producten presenteert, is in de branche niet eerder vertoond. Damen maakte met de site de switch van een klassiek corporate-marketingbedrijf naar een volledig geïntegreerde digitale-marketingorganisatie;

De People’s Choice Award wordt bepaald door het publiek. Dit jaar gingen de meeste stemmen naar de Nationale Loterij in België.  Zij brachten deze zomer hun nieuwe website live, die door hun klanten als zeer gebruiksvriendelijk werd ontvangen.

De winnaars van de Experience Awards 2014-verkiezingen zijn geselecteerd op basis van hoe zij gebruik hebben gemaakt van Sitecore’s Web Content Management System en het Digital Marketing System voor een effectiever zakelijk proces. De jury heeft hierbij onder andere gelet op creativiteit, integratie van applicaties, de algehele bezoekerservaring op de site en het vermogen om gemaakte keuzes te motiveren.

Gerelateerde berichten...