Slimme inzet iBeacons winnend idee hackathon specsavers

Het team bestaande uit Daan Kloek, Alex van Amersfoort en Marjolein Butter wint de FRTRSS (Fortress) Hackathon gesponsord door Specsavers. Afgelopen weekend boog in Amsterdam een groep creatieven en ontwikkelaars uit Europa zich drie dagen lang over een probleemstelling. Hierbij kregen zij consumentendata tot hun beschikking om de offline klantbeleving van Specsavers te verbeteren. Het winnende team bedacht een oplossing die niet alleen een gepersonaliseerde klantreis verzorgt, maar ook winkelmedewerkers van waardevolle klantinformatie voorziet.

De deelnemende teams met een gemixte samenstelling, bedachten ideeën die varieerden van complexe oplossingen met gezichtsherkenning en digitale etalages tot het slim inzetten van iBeacons om de klantervaring te verbeteren. De leden van het winnende team bedachten een systeem dat iBeacons combineert met het brand ambassador platform van FRTRSS en Specsavers. “We zijn erg onder de indruk van de verrassende en innovatieve oplossingen voor onze winkels”, aldus Sander ter Haar, Digital Marketing Manager Specsavers. “Dit team heeft gewonnen omdat hun idee goed gebruikmaakt van actuele technieken en onze brand ambassadors. Dat levert voordelen op voor zowel klanten als winkelmedewerkers en de beleidsbepalers.”

Uri Roos, CTO van FRTRSS, is het hiermee eens. “Het technische niveau van de deelnemers was heel hoog en het is geweldig om te zien dat alle teams werkende prototypes hebben opgeleverd. Dit zijn ideeën waar Specsavers veel aan heeft.” Met hun innovatieve idee wonnen de leden van het team allemaal een LG G Watch R. De haalbaarheid van idee wordt door Specsavers intern besproken en waar mogelijk (deels) uitgevoerd.

 

Over Specsavers
Specsavers Opticiens heeft internationaal meer dan 1700 winkels, waarvan op dit moment 118 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. De optiekketen is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 15 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. De winkels worden geleid door minimaal volledig MBO of HBO gediplomeerde opticiens of optometristen, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. Met diezelfde filosofie werd in 2007 gestart met de verkoop van hoorzorg in Nederland. Inmiddels biedt Specsavers in 121 plaatsen hoorzorg; in 110 winkels en op 11 servicepunten. In de UK is Specsavers Audiciens marktleider op het gebied van hoorzorg. Alle winkels worden geleid door volledig gediplomeerde StAr-geregistreerde audiciens, die de klant begeleiden bij een correcte hooraanpassing.

 

Over FRTRSS

FRTRSS heeft een marketing platform ontwikkeld waarmee merken hun merk ambassadeurs kunnen identificeren en activeren. Daarmee helpt het team van FRTRSS merken zoals Specsavers, ICI PARIS XL, ASICS, en DIRK om waarde te creëren met hun online marketing activiteiten.

 

Gerelateerde berichten...