Sogeti in top 3 van meest competente en klantgerichte grote IT-dienstverleners in jaarlijkse Giarte IT Experience Benchmark

Sogeti scoort bovengemiddeld in de jaarlijkse Giarte IT Experience Benchmark op het vlak van applicatiebeheer, klantgerichtheid en het aantal fans. Naast Conclusion en Schuberg Philis maakt Sogeti deel uit van de top 3 grote IT-dienstverleners met de beste vaardigheden en mate van klantgericht handelen. Dat blijkt uit het jaarlijkse Giarte-onderzoek waarin totaal 743 beleidsmakers van meer dan 100 grootzakelijke organisaties hun mening geven over de prestaties van zo’n 40 Nederlandse IT-dienstverleners.

Sogeti krijgt rapportcijfer 7.9 voor applicatiebeheer versus de gemiddelde score van 7.5 in de categorie van 21 grote IT-dienstverleners. Waar Sogeti 78 punten scoort op het vlak van competenties, is het gemiddelde 75 punten in de groep van vergelijkbare IT-dienstverleners. Verder geven 25 grootzakelijke Sogeti-klanten 80 punten voor de klantgerichtheid van het IT-bedrijf versus een gemiddelde van 73 in dezelfde categorie. 68% van de ondervraagde bedrijven en instellingen is fan van Sogeti waar het marktgemiddelde in de categorie van grote IT-dienstverleners op 60% ligt.

“We zijn erg trots op deze resultaten. Het lukt ons nu al een aantal jaren boven het marktgemiddelde uit te steken op het vlak van applicatiebeheer, klantgerichtheid en het aantal fans. Dat is een groot compliment voor onze medewerkers. Zij werken dag in dag uit in complexe IT-projecten met grote impact op de bedrijfsvoering van onze klanten. Regelmatig zijn dit trajecten met een hoog risicoprofiel vanwege niet eerder geïmplementeerde nieuwe technologieën. Denk aan het migreren naar volledige, hybride cloud-native omgevingen, waarbij alle applicatie-ontwikkeling op cloudplatformen plaatsvindt. Dat zijn hele uitdagende projecten en daarmee is het des te mooier dat klanten onze prestaties als bovengemiddeld waarderen”, vertelt Joost Ramaekers, Head of Sogeti.

“Wat opvalt in de resultaten van 2020 is dat Sogeti voor het eerst deel uitmaakt van de drie meest gewaardeerde grote IT-dienstverleners op het vlak van competenties en klantgerichtheid”, concludeert Linda van ’t Klooster, Head of Research bij Giarte.

 f

Gerelateerde berichten...