Startupbootcamp Amsterdam Commerce 2020 Demo Day

Het Commerce programma van Startupbootcamp – de toonaangevende wereldwijde accelerator voor startups en scale-ups – vierde afgelopen week zijn allereerste volledig digitale Demo Day. Acht veelbelovende internationale startups presenteerden hun innovatieve oplossingen via een livestream in Full HD aan de aanwezige groep mentoren, industrie experts, partnerbedrijven van Startupbootcamp en investeerders van over de hele wereld.

‘Connecties: een eerbetoon aan de digitale wereld waarin we leven en om een community mee op te bouwen zonder grenzen’ – dat was het thema van de Startupbootcamp Commerce 2020 Demo Day op 25 juni. Deze dag markeerde het einde van het intensieve, 3 maanden-durende digitale programma. Vanwege COVID-19, begonnen de acht teams begin april dit kalenderjaar het programma niet in Amsterdam, maar in hun thuisland. Ze werden geselecteerd uit maar liefst 392 aanmeldingen tijdens een internationale scouting periode van 4 maanden.

Deze Demo Day maakte het allereerste volledig digitale programma van Startupbootcamp tot een feit. Door de investeringen die Startupbootcamp heeft gedaan in hun digitale transformatie en aanverwant platform, kon het Startupbootcamp Commerce-programma startups van over de hele wereld begeleiden, verbinden en accelereren als nooit tevoren. Hierdoor ontstond een enorme snelheid en bereik.

Patrick de Zeeuw, Co-founder en CEO van Startupbootcamp, gaf als commentaar: ”We weten allemaal dat elke crisis bedrijven verandert en kansen biedt aan degenen die deze kansen kunnen zien en benutten. Het is altijd onze visie en missie geweest om ondernemers over de hele wereld op grote schaal te helpen. Achttien maanden geleden zijn we begonnen met investeren in digitale tools, content en een platform om te doen wat we liefste doen op een grotere schaal.

Voordat COVID-19 in maart dit kalenderjaar Europa bereikte, gebruikten meer dan 5.000 startups ons digitale platform AcceleratorSquared. Dit leverde ons inzichten op die we gebruikten voor onze ‘fysieke’ programma’s en die we vervolgens – van de ene op de andere dag – omzetten in volledig digitale en remote programma’s.” Hij vervolgt: ”Wat we hebben geleerd en ervaren is dat onze visie en missie om ondernemers op een meer digitale manier te helpen de enige weg voorwaarts is. En dit is precies hoe we door zullen blijven gaan.”

De teams zijn tijdens het gehele programma begeleid door een netwerk van topmanagers, investeerders en door partners van Startupbootcamp van verschillende bedrijven, waaronder PwC, Rabobank, America Today, Ingenico, Holland FinTech, Leapfunder, TNW, Buro Rietveld, B. Building Business, Lubbers De Jong, Innoleaps, The Talent Institute, Social.ONE en AWS.

Volgens de startups gaf het netwerk van Startupbootcamp hen belangrijke connecties met zakelijke partners en investeerders en hielp het hen hun bedrijfsmodellen te valideren:

”De Startupbootcamp accelerator heeft ons door alle essentiële fasen geleid die nodig zijn om een ​​energiek en succesvol bedrijf op te bouwen. Het advies van het team en de mentoren is altijd nuttig en accuraat gebleken. Het netwerk van Startupbootcamp leverde ons ook een grote waarde door introducties bij commerciële partners en potentiële investeerders. We hopen samen te blijven werken en toekomstige partners te worden voor andere opkomende bedrijven in het programma.”’ (rebolet, Duitsland)

“Deel uitmaken van het Startupbootcamp Commerce 2020 cohort heeft ons bedrijf veel energie gegeven. Het Startupbootcamp team is niet alleen zeer professioneel met veel kennis, maar ook oprecht en met veel energie gericht op ons succes! Het was een tastbare en aanstekelijke kwaliteit die ons op een hele oprechte manier ondersteunde – iets dat zo essentieel is als je de vaak zware reis van start-up naar star-dom maakt!” (Delloop, Portugal)

“Het Startupbootcamp-programma heeft ons geholpen ons productaanbod beter in te kaderen, waardoor de communicatie van de kernwaarden van ons gezichtsherkenning betalingssysteem naar zowel potentiële klanten als investeerders vergemakkelijkt werd.” (PayByFace, the Netherlands)

De startups zullen de komende maanden blijven reiken naar de toekomst van commerce, waarin ze gesteund zullen worden door het Startupbootcamp Global Alumni Growth programma, dat wereldwijd meer dan 700 startups met elkaar verbindt.

Maak kennis met de Commerce Class of 2020:
● PayByFace (Nederland) – Een aantrekkelijke innovatie; betalen via gezichtsherkenning. www.paybyface.io
● rebolet (Duitsland) – Klantretouren en extra voorraad zijn kostbaar; daarnaast zijn ook de processen om ze te beheren niet duurzaam. Rebolet biedt een alles-in-één systeem voor voorraadbeheer en retouren. www.rebolet.com
● Delloop (Portugal) – Dit zeer ervare team van serieondernemers verrijkt de commerce journey door het aanbieden van innovatieve, traceerbare verzendmogelijkheden. www.delloop.com
● Whering (UK) – Mode is wereldwijd een van de meest vervuilende industrieën. Whering komt met een oplossing waarmee mensen hun garderobe kunnen digitaliseren en op basis daarvan betere matches en bewustere, duurzame keuzes kunnen maken. www.whering.co.uk
● Nokues (Spanje) – Nokues biedt klanten de mogelijkheid om in de horeca bestellingen te doen, te betalen en af te halen zonder daarvoor in de rij te hoeven staan. www.nokues.com
● Omnic (Nederland) – Omnic integreert het beste van online ervaringen in het retaillandschap door middel van een innovatieve oplossing. www.getomnic.com
● Smidyo (Finland) – Het berekenen van offertes voor de productie van complexe producten of diensten kan een tijdrovende beproeving zijn – eindeloze Excel-bladen lijken vaak de enige oplossing. Smidyo lost dit op met eenvoudige online tools. www.smidyo.com
● VIPficated (Spanje) – VIPficated zorgt ervoor dat consumenten zorgeloos waardevolle tweedehands producten kunnen kopen, zonder zorgen over beschadigingen of oplichters. Via het platform bieden geautoriseerde experts zekerheid over echtheid en de staat van tweedehands online aankopen. www.vipficated.com

Gerelateerde berichten...