Storyblok lanceert nieuwe CMS-ervaring om de toekomst van digital storytelling vorm te geven

Storyblok, pionier in content management systemen (CMS) voor 2022 die zowel ontwikkelaars als contentteams in staat stelt betere ervaringen te creëren over alle digitale kanalen, kondigt de lancering aan van zijn geheel nieuwe CMS. Storyblok V2 bevat een nieuwe gebruikersinterface compleet met een volledig herziene ontwerpervaring, tools om samen te werken en een verbeterde digital asset manager die ontworpen is om de content workflows te verbeteren.

In Storyblok’s The State of Content Management 2022 rapport werd onthuld dat 47,96% van de bedrijven 2 tot 3 CMS’en gebruikt, en 47,08% zei dat 2 tot 3 verschillende teams die CMS’en gebruiken. Met V2 toont Storyblok wederom dat het een toekomstbestendig CMS is dat de contentervaringen op elke schaal verbetert.

Storyblok’s veelzijdige headless CMS architectuur stelt ontwikkelaars in staat om alles te bouwen, overal te publiceren en te integreren met elke technologiestack. Teams zijn in staat onafhankelijk content te creëren met een visuele edit-ervaring, Google Docs-stijl samenwerkingssuite, samenstelbare componenten, voorkeuze instellingen, en krachtige publicatie-workflows. V2 biedt nu ook ondersteuning voor een datacenter in de Verenigde Staten, waardoor Storyblok gebruikers extra hostingmogelijkheden in de VS en Europa krijgen. Dit alles resulteert in een schaalbare digitale ervaring voor het publiek die snelle prestaties, geoptimaliseerde omnichannel storytelling en robuuste personalisatie en lokalisatie biedt.

Een Forrester rapport met de titel The Forrester Wave™: Agile Content Management Systems (CMSes), Q1 2021 zegt: “Naarmate organisaties meer ervaringen produceren die gebruik maken van een gemeenschappelijke back-end, neemt de waarde van die diensten en middelen toe in verhouding tot de kosten om ze te maken. Merken worstelen met de uitdaging om inhoud te leveren aan nieuwe eindpunten (bv. web, mobiel, slimme beeldschermen, stemassistenten, en marktplaatsen), dus is het belangrijk om inhoud en ervaringen centraal te beheren om hergebruik te stimuleren. Dit maakt het bijwerken en analyseren – en optimaliseren – van deze ervaringen ook efficiënter.”

“We hebben het geluk gehad om een plekje op de eerste rang te krijgen en mee te kijken bij de content operaties van enkele van ’s werelds toonaangevende bedrijven,” zegt Alexander Feiglstorfer, Co-Founder en CTO van Storyblok. “We hebben V2 gebouwd omdat bedrijven flexibiliteit en slimmere workflows nodig hebben zodat ze zich kunnen aanpassen en kunnen schalen om de steeds toenemende complexiteit van omnichannel digitale ervaringen te ondersteunen. Het afgelopen jaar hebben we in beta getest met onze ruim 82.000 gebruikers en naar hun feedback geluisterd. Nu zijn we eindelijk klaar om nog meer bedrijven te laten zien hoe content management er in de 21e eeuw uit zou moeten zien.”

“We leven in een wereld van verbonden kanalen en interfaces en we verwachten moderne digitale ervaringen bij elke digitale interactie. Maar de meeste CMS’en die vandaag in gebruik zijn, werden gebouwd in een tijd dat er alleen nog maar desktop web browsing bestond,” zegt Dominik Angerer, Co-Founder en CEO van Storyblok. “Veel bedrijven falen in het beheren van hun content over afdelingen heen en zijn niet in staat om op schaal goed presterende, gepersonaliseerde ervaringen te bieden. Het is tijd voor bedrijven om deze uitdagingen op te lossen. Storyblok V2 is de content engine voor elke digitale ervaring en helpt bedrijven hun verhaal te vertellen op elk kanaal.”

Gerelateerde berichten...