Tech start-up ‘Please ask m’ zorgt voor automatisering hospitality branche Nieuwe software maakt reserveren voor zakelijke bijeenkomsten efficiënter

De nieuwe tech start-up Please ask m – die deze maand wordt gelanceerd – wil de zakelijke hospitality sector digitaliseren en efficiënter maken. Het Rotterdamse bedrijf – dat wordt gerund door drie jonge ondernemers – ontwikkelt software die hotel- en vergaderaanvragen automatisch verwerkt.

Hierdoor worden reserveringen en aanvragen aanzienlijk sneller afgehandeld en hoeven medewerkers minder tijd achter de computer door te brengen.

Hotels en congrescentra hebben een dagtaak aan de aanvragen voor congressen en vergaderingen. Het verwerken hiervan via telefoon en e-mail is mensenwerk – met een lange responstijd. De software van Please ask m, genaamd m, fungeert als boekingsassistent en neemt het werk van medewerkers die reserveringen verwerken grotendeels uit handen.

M leest traditionele communicatie zoals e-mail door middel van artificial intelligence en kan zelfstandig reserveringen verwerken en offertes opstellen. Hotelmedewerkers kunnen daardoor hun volle aandacht weer richten op de gasten.

Charlotte Krist, Co-founder, Growth & Strategy Manager: “Wij hopen dat het automatiseren van reserveringssystemen ervoor zorgt dat medewerkers meer tijd kunnen vrijmaken voor hun gasten. De lancering van m komt op een goed moment: nu de coronamaatregelen zijn versoepeld, verwachten we dat hotels en congrescentra te maken gaan krijgen met een forse toename van aanvragen. Bovendien is het in de branche momenteel een uitdaging om personeel te vinden. Hopelijk kan met de software een deel van het werk worden opgevangen.”

De tech start-up Please ask m is gevestigd in Rotterdam en wordt gerund door Charlotte Krist (Co-founder, Growth & Strategy Manager) Christel Schuurman (Co-founder, Technical Manager) en Terry Spoon (Co-founder, COO). Please ask m vloeit voort uit Michiel, het softwaresysteem dat Postillion Hotels eerder ontwikkelde. Als nieuwe start-up opereert Please ask m volledig gescheiden van de hotelketen. Op die manier wordt de techniek voor de gehele hospitality branche toegankelijk gemaakt en op de juiste manier verder doorontwikkeld.

Gerelateerde berichten...

X