TNO sluit raamovereenkomst met ilionx voor Microsoft-projecten

IT-dienstverlener ilionx heeft twee aanbestedingen gewonnen bij onafhankelijke onderzoeksorganisatie TNO. De eerste projecten die ilionx gaat uitvoeren, hebben betrekking op Dynamics CRM, digitalisering van de voorschriften voor laboratoria, de migratie naar Exchange online en API-management.

Met de aanbestedingen sluiten TNO en ilionx een raamovereenkomst voor ten minste twee jaar, met een optie om te verlengen met een maximale looptijd van vier jaar. TNO wil met de aanbestedingen slimmer gebruikmaken van Microsoft-technologie.

TNO verbindt mensen en kennis om innovaties te creëren die de concurrentiekracht van bedrijven en het welzijn van de samenleving duurzaam versterken. De IT-afdeling werkt on demand en biedt een breed palet aan dienstverlening. Er werden steeds meer en steeds kleinere IT-opdrachten uitgevoerd in samenwerking met een grote diversiteit aan leveranciers. Hierdoor ontstond behoefte aan overzicht, een eenvoudiger inkoopbeleid en een partner die strategisch meedenkt.

TNO heeft drie kavels gedefinieerd waarin IT-projecten worden gedaan: Microsoft, OutSystems en het CRM-systeem Microsoft Dynamics 365. TNO gunde twee van deze kavels, Microsoft en Microsoft Dynamics 365, aan ilionx, die in eerste instantie de volgende projecten gaat uitvoeren:

  • Het doorontwikkelen van Microsoft Teams binnen TNO
  • Zorgen voor de migratie naar Exchange Online
  • Het doorontwikkelen van SharePoint
  • API-management

Sterk partnerschap
Met een sterk strategisch en tactisch partnerschap wordt er stabiliteit gecreëerd. Net zoals in de samenwerking de afgelopen drie jaar, zal ilionx meedenken in de ontwikkelingen van TNO. Zo heeft TNO binnen SharePoint onder andere de mogelijkheid laboratoriumvoorschriften, conform het Good Laboratory Practice (GLP) kwaliteitssysteem, te beheren. Het digitaliseren van deze voorschriften staat hoog op de agenda.

Pim Udo, Business Manager bij ilionx: “Na een aantal jaren voor TNO aan diverse CRM-projecten gewerkt te hebben, zijn we natuurlijk zeer vereerd dat wij als winnaar uit de bus zijn gekomen. Het is fijn samenwerken met Vincent en zijn team en we kijken er dan ook erg naar uit om samen een slimme route uit te stippelen, zodat IT het werk van TNO optimaal ondersteunt.”

Vincent Groen, Manager Demand & IT Change bij TNO: “In plaats van per project een puntoplossing willen we een strategisch IT-beleid. In ilionx hebben we een partner gevonden die ons een spiegel voorhoudt. Zij denken mee over welke nieuwe ontwikkelingen in de Microsoft Suite en daarbuiten ingezet kunnen worden voor TNO en welke we beter aan ons voorbij kunnen laten gaan. Voor nu hebben we al een aantal projecten op stapel staan, de rest van de reis gaan we samen maken.”

Gerelateerde berichten...