TOPdesk-Bomgar-integratie zorgt voor maximale efficiëntie IT-ondersteuning

•    TOPdesk heeft een integratie ontwikkeld tussen zijn servicemanagement-oplossing en de remote support-oplossingen van Bomgar; zo wordt het niveau van dienstverlening verbeterd, het ondersteuningsproces gecentraliseerd en de naleving van voorwaarden gewaarborgd.
•    De integratie zorgt ervoor dat supportmedewerkers een volwaardige Bomgar-supportsessie op afstand kunnen beginnen, direct vanuit een melding, wijziging of het selfservice-portal in TOPdesk.

De nieuwe TOPdesk-Bomgar-integratie zorgt voor maximale IT-ondersteuning, is ontwikkeld door TOPdesk en is gebaseerd op de Bomgar-API. Supportmedewerkers kunnen dankzij de integratie rechtstreeks vanuit TOPdesk gebruikmaken van veilige support op afstand en veilige chatmogelijkheden op meerdere platforms.

Met Bomgar kunnen supportmedewerkers vanaf elke locatie vrijwel elk systeem ondersteunen. Zo besparen ze kosten, kunnen ze sneller problemen en vragen oplossen en wordt de klanttevredenheid dus verhoogd. De integratie met TOPdesk zorgt ervoor dat supportmedewerkers een veilige supportsessie met Bomgar kunnen opzetten, direct vanuit de gegevens van een TOPdesk-melding of -wijziging. Zo kunnen ze op afstand meteen technologiegerelateerde problemen onderzoeken en oplossen. Eindgebruikers kunnen rechtstreeks vanuit de selfservice-portal van TOPdesk een Bomgar-supportsessie op afstand aanvragen. Bomgar legt alle chat-transcripties en de volledige sessiegegevens vast, inclusief video-opnamen. Al deze gegevens worden teruggestuurd naar TOPdesk, waardoor er een uitgebreide audit-trail wordt opgebouwd.

‘We zijn blij dat TOPdesk nu met Bomgar kan worden geïntegreerd’, aldus Gordon Roberts, customer services manager bij de University of Reading.  ‘Vanaf april bieden we deze gecombineerde dienst aan en we verwachten dat beide oplossingen een enorm positieve impact hebben op onze dienstverlening. We zien ernaar uit om nog efficiëntere ondersteuning te leveren dankzij deze integratie.’

Verdere supportmogelijkheden van TOPdesk met Bomgar:
•    In één klik beginnen eindgebruikers vanuit de selfservice-portal een chatsessie of supportsessie.
•    Supportmedewerkers kunnen meteen naar een remote system overschakelen vanuit een melding of wijzigingsaanvraag.
•    Benut Bomgars ondersteuning van Intel vPro voor toegang tot remote systemen, ook als het OS niet draait.
•    Ondersteuning aan eindgebruikers met Windows, Mac, Linux, Blackberry, Apple iOS, Android en Windows Mobile.

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...