Verizon Business lanceert BlueJeans Studio

Verizon Business kondigt vandaag BlueJeans Studio aan, een nieuw alles-in-één productieplatform voor evenementen. Het geeft makers de mogelijkheid om met slechts een paar klikken eenvoudig en betaalbaar verbluffende livestreams van professionele kwaliteit te creëren. Met eenvoudige videofeed-mixing, aangepaste branding en eindeloze streaming-mogelijkheden kunnen merken content van tv-kwaliteit produceren die de betrokkenheid van het publiek vergroot en elke virtuele event-ervaring verbetert.

“Virtuele evenementen zijn een onmisbaar onderdeel geworden van elke bedrijfsstrategie, of dat nu is voor individuele makers die merkbekendheid willen opbouwen of voor bedrijfsteams die werken aan initiatieven op het gebied van communicatie, training of leadgeneratie”, zegt Chris Lewter, VP en GM, BlueJeans bij Verizon. “De lancering van BlueJeans Studio geeft iedereen de mogelijkheid om premium productiediensten te leveren. Samen met ons toonaangevende ondersteuningsteam voor evenementen, is BlueJeans Events de beste oplossing om merken van elke omvang te helpen hun virtuele evenementen te transformeren en om hun publiek echt te verrassen.”

De pandemie heeft de creatieve economie een boost gegeven. Er zijn nu wereldwijd meer dan 50 miljoen mensen die zichzelf als content creator zien, volgens SignalFire. Maar niet alle makers hebben de middelen en tools die nodig zijn om te concurreren in een verzadigde markt. De gloednieuwe BlueJeans Studio brengt krachtige productietools naar BlueJeans Events. Dit biedt zakelijke en professionele gebruikers – social influencers, designers, verslaggevers en marketeers – de mogelijkheid om verbluffende, professionele virtuele evenementen en livestreams te produceren. En dat alles zonder dat zij enige ervaring in productie of kennis van technische vaardigheden nodig hebben.

“Als marktleider in de autosport zijn Penske Entertainment (eigenaar INDYCAR SERIES en Indianapolis Motor Speedway) en Team Penske altijd op zoek naar manieren om te innoveren en succes te behalen met onze corporate sponsorships”, zegt Jonathan Gibson, Executive Vice President Marketing en Business Development bij Penske Corporation. “BlueJeans is een cruciale partner geweest voor wat we doen vanuit een technologisch perspectief. Het stelt ons in staat om cross-functioneel samen te werken en een duidelijke strategie te bepalen. Door het BlueJeans-platform te gebruiken voor de allereerste virtuele Drivers’ Meeting de zaterdag voor de Indy500 en voor een succesvolle Partner Summit, hebben we sterkere banden kunnen opbouwen met zowel partners als fans. We kijken ernaar uit om te zien hoe het platform zich verder ontwikkelt en hoe het ons kan helpen om nog betere ervaringen en betrokkenheid te leveren.”

Wie het bereik van zijn uitzendingen wil maximaliseren, kan tegelijkertijd live streamen naar Facebook, YouTube, Twitter, Twitch, RTMP-bestemmingen, andere streamingplatforms en/of de vooraf opgenomen livestream insluiten op een website. Voor hybride evenementen, webinars en virtuele trainingen, on-air interviews, uitzendingen, corporate all-hands, influencer events en nog veel meer, is BlueJeans Studio het platform bij uitstek voor live publieksbetrokkenheid.

De belangrijkste kenmerken van BlueJeans Studio zijn:

Geen technische integratie: BlueJeans Studio is via een website te bezoeken en ingebouwd in het Events-platform, zodat iedereen kwalitatieve evenementen kan hosten, beheren en creëren zonder enige technische of AV-ondersteuning.
Gebruiksgemak: Er is geen productiekennis vereist. Met een paar eenvoudige muisklikken kunnen prachtige videostreams worden gecreëerd.
Kosteneffectief: Merken kunnen duizenden euro’s besparen in plaats van productie- en AV-ondersteuning in te huren om de visuele aantrekkingskracht van elk evenement te vergroten.
Alles-in-één evenementplatform: Verstuur uitnodigingen, beveilig het evenement en ontvang analyses na het evenement.
Hoogste videokwaliteit: 1080p beeldkwaliteit zorgt voor een duidelijke weergave van het evenement en het merk.
Zet meer presentatoren in de schijnwerpers: Capaciteit tot 150 presentatoren – meer dan elk ander evenementplatform.
Onbeperkt evenementen hosten: Met maand- en jaarabonnementen kunnen gebruikers zoveel evenementen hosten als ze nodig hebben, in plaats van per evenement te betalen.

BlueJeans Studio brengt de bestaande BlueJeans Events tools en reacties naar het grote scherm. Hierbij is geen productie- of AV-expertise nodig om professionele livestreams of video’s in 1080p te maken Zo kunnen presentatoren makkelijk het publiek in real-time betrekken met chat, Q&A, en polls. Er is ook de mogelijkheid om opmerkingen en reacties van het publiek op het scherm te weergeven. Tot slot kunnen producenten geüploade video’s, afbeeldingen en screen shares delen tijdens de uitzending. Voor besloten evenementen kunnen producenten gebruik maken van de registratiemogelijkheden van BlueJeans Events.

De mogelijkheid om met één klik meer presentatoren op het scherm toe te voegen en de lay-out van het scherm te wijzigen, zorgt voor een gelikt evenement dat het niveau van tv-producties benadert. Gebruikers kunnen hun merk volledig zichtbaar maken door gebruik te maken van gepersonaliseerde logo’s, achtergronden en kleuren, ticker banners en naamkaartjes om zo boeiende en spraakmakende content te creëren die kan worden opgenomen, bewerkt en gedeeld. BlueJeans Studio wordt gelanceerd als een onderdeel van BlueJeans Events en zal binnenkort beschikbaar zijn zonder extra kosten bij een Events-abonnement.

 

Gerelateerde berichten...