Verzekeringsbewijs, toegangskaart of zorgpas voortaan elektronisch

Objectif Lune, specialist in geavanceerde document composition & output management oplossingen, introduceert de PlanetPress Suite Passbook add-on. Daarmee speelt het bedrijf in op de vraag in de markt naar meer efficiënte en effectieve oplossingen als alternatief voor papieren documentuitwisseling.

Deze nieuwe add-on op de PlanetPress Suite biedt een voor de gebruikers flexibel en goedkoper alternatief. In plaats van op papier te printen, blijft het verzekeringsdocument, de toegangskaart of een zorgpas zoveel mogelijk digitaal.

Print de ontvanger het document, dan is deze voorzien van een QR-code waarmee de eigenaar of de verzekerde, dan wel de controlerende instantie toegang krijgt tot een persoonlijke URL (purl) om de gegevens en geldigheid te verifiëren. Hiermee wordt veel tijd en geld bespaard.

Met deze add-on op PlanetPress heeft Objectif Lune een enorme doelgroep van onder meer gebruikers van alle Apple-apparaten voor haar klanten binnen handbereik. Mark Fehling, Software Sales Consultant bij Objectif Lune: ‘Passbook is een applicatie van Apple die gebruikers een nieuwe manier biedt om documenten zoals instapkaarten, verzekeringsbewijzen, tickets, cadeaubonnen etc. te organiseren op Apple iOS apparaten. Het bestandsformaat werd in iOS 6 geïntroduceerd en wordt dé standaard voor mobiele tickets. Het is overigens ook voor Android beschikbaar via een gratis app. Consumenten willen steeds meer hun persoonlijke informatie of specifieke documenten zoals tickets op onder meer hun mobiele apparaten kunnen ontvangen. Deze add-on biedt dus nog veel meer kansen, bijvoorbeeld voor de assurantiemarkt. Objectif Lune heeft een toepassing ontwikkeld voor vervanging of aanvulling op de traditionele groene kaart als officieel verzekeringsdocument. Via de RDW en andere centrale registers worden geldigheid en premiebetaling via die groene kaart gecontroleerd. Voorheen kwam na verificatie of aanpassing van de gegevens van de aanvrager in het ERP- of CRM-systeem van de verzekeraar zo’n fysiek groene kaart van de printer rollen. Die moest vervolgens worden opgestuurd met begeleidende brief en dat hele proces kostte dan zo ongeveer gemiddeld 7 euro per groene kaart. Je begrijpt, bij grote aantallen prolongaties en mutaties loopt dat aardig in de papieren. PlanetPress Passbook stelt die verzekeraar nu in staat de aanvrager vanuit het ERP- of CRM-systeem via PlanetPress een e-mail met Passbook-bestand en PDF te sturen. Op die digitale versie staat ook een QR-code die verwijst naar de purl van de verzekerde. Bij controle kan die code worden gescand en alle gegevens over geldigheid en premiebetaling zijn in te zien en worden automatisch gecontroleerd.’

Flexibel en efficiënt
De gebruiker heeft de keuze tussen het verzenden van een Passbook-bestand, een e-mail met PDF of alsnog een print. ‘Hiermee wordt een grote printstroom afgevangen die elk jaar weer voor behoorlijke kosten zorgt’, aldus Fehling. ‘En het gaat niet alleen om de groene kaart die we op die manier kunnen uitsturen. Er zijn legio mogelijkheden. Denk maar aan andere verzekeringsbewijzen, vergunningen, toegangskaarten etc. Er zijn heel veel documenten die dan niet meer op papier hoeven te worden verstuurd, maar digitaal blijven en alleen desgewenst door de gebruiker zelf worden geprint.

Deze add-on is niet alleen voor nieuwe PlanetPress gebruikers beschikbaar en interessant, maar ook voor bestaande klanten. Het is bovendien beschikbaar als prepaid-systeem, waarbij de afnemer op basis van afnameverwachtingen alvast inkoopt, zonder investering in licenties. Het is een toevoeging op PlanetPress waar we veel toekomst in zien, alleen al vanwege het gebruiksgemak en de concrete besparingen. Bovendien gaat het voor onze klanten om een enorme doelgroep die ze op die manier beter en toch goedkoper kunnen bedienen.’

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...