Visa beloont creatieve lokale ondernemers met persoonlijke online mediacampagne

De huidige situatie vormt een grote uitdaging, vooral voor veel kleine en middelgrote ondernemingen zoals winkeliers en horecaondernemers. In heel Nederland hebben kleine winkeliers en ondernemers creatieve en sympathieke manieren gevonden om hun bedrijf aan te passen aan de situatie. Het resultaat: spannende nieuwe ideeën die de lokale handel stimuleren en aantrekkelijk maken.

De bakker die picknickmanden bezorgt, de kapper die advies geeft via de webcam en boeken- en plantenwinkels die hun producten op een e-bike bezorgen. Creatieve plannen die het bedrijf verder helpen en tegelijkertijd inspiratie en positiviteit brengen in moeilijke tijden.

Visa, de wereldwijde speler op het gebied van digitale betalingen, komt samen met De Ondernemer, platform van DPG gericht op ondernemers, in actie. Met de campagne ‘Geniaal Lokaal’ gaan ze samen op zoek naar kleine winkeliers, maar ook lokale restauranthouders, zelfstandigen, dienstverleners, freelancers en culturele initiatieven om ze te belonen met een persoonlijke mediacampagne ter waarde van €2000,-.

Visa helpt zo kleine bedrijven om zichzelf te ontwikkelen, te herstellen en te groeien. Met deze campagne hoopt Visa bovendien met de plannen van creatieve ondernemers anderen te inspireren en wil het laten zien hoe ondernemers hun vindingrijkheid kunnen gebruiken om zich aan te passen en te gedijen in deze nieuwe, uitdagende tijden.

Aanpassen aan veranderende omgeving
“Wáár je als consument winkelt doet er nu meer dan ooit toe. Kleine, lokale bedrijven vormen de motor van de lokale economie – ze creëren banen, hebben een drang naar innovatie en houden hun inkomsten binnen de lokale gemeenschappen. Het overleven van deze ondernemers zal de sleutel zijn tot het herstel van onze economie en ons uit de huidige crisis halen”, aldus Daniel van Delft, Country Manager van Visa Nederland.

“Lokale ondernemers, onder wie veel winkeliers, kappers, bakkers en horeca, zijn de ruggengraat van de Europese economie en Visa is al jaren een partner voor merchants. Voor ons is het daarom geheel vanzelfsprekend dat we juist deze groep ondernemers steunen”, zegt Merle Meier-Holsten, Hoofd Marketing Visa, Centraal-Europa over de campagne, die onderdeel is van een grotere Europese campagne waarin Visa 8 miljoen ondernemers ondersteunt.

“E-commerce is erg hard gegroeid en heeft de manier waarop mensen winkelen veranderd. COVID-19 heeft deze trend versneld: één op de twee consumenten geeft aan dat ze meer online winkelen dan voor de pandemie”, zegt Jürgen Schübel, Hoofd Merchant Solutions & Acceptance Visa, Centraal-Europa: “We willen lokale ondernemers helpen om hun aanbod en diensten onder de aandacht te brengen van een lokaal en online publiek.”

Praktische informatie
Via de actiepagina kunnen ondernemers hun uitgevoerde creatieve plan indienen. Een jury bestaande uit Daniel van Delft, Merle Meier-Holsten en Gerard van den Broek, Directeur van De Ondernemer buigt zich over alle inzendingen en beoordeelt deze op vindingrijkheid van het plan en het toekomstige potentieel voor het bedrijf.

De vijftien beste inzendingen krijgen elk een online campagne ter waarde van €2000,- op Facebook en Instagram om nieuwe, oude en bestaande klanten in de directe omgeving te bereiken. Bovendien geeft Visa aan vijftien ondernemers een pakket van drie online retail events van RetailTrends t.w.v. €250,- zodat zij zich kunnen blijven ontwikkelen.

De campagne is gericht op kleine bedrijven: alle winkeleigenaren, restauranthouders, zelfstandigen, dienstverleners en culturele bedrijven met minder dan 50 werknemers in heel Nederland kunnen deelnemen. Als u zelf geen oprichter of aandeelhouder van het bedrijf bent, heeft u toestemming nodig van het management. Ondernemers die mee willen dingen naar deze prijzen kunnen hun plan uiterlijk 30 augustus indienen via de actiepagina. Hier zijn ook de voorwaarden voor deelname te vinden.

Gerelateerde berichten...