VMware breidt SaaS-innovaties uit voor zijn toonaangevend Horizon-platform

Vorig jaar is in de eerste zes weken van de overgang naar het thuiswerken het totale aantal in de cloud geïmplementeerde VMware Horizon-desktops met maar liefst 82 procent gegroeid[1]. Nu het hoogtepunt van de pandemie achter de rug is en steeds meer werkgevers en werknemers kiezen voor een hybride manier van werken, met een deel thuiswerken en een deel op kantoor, zal VMware Horizon een cruciale rol blijven spelen in de manier waarop IT de werknemers ondersteunt – ongeacht waar ze kiezen te werken.

VMware blijft daarom verder bouwen aan zijn toonaangevende platform voor virtuele desktopinfrastructuur (VDI) en Desktop-as-a-Service (DaaS) en heeft nieuwe features in VMware Horizon aangekondigd. Deze nieuwigheden moeten het voor IT eenvoudiger maken de Horizon-implementaties te beheren, waar deze zich ook bevinden, on-premise of in de cloud.

“Apps worden naar de cloud verplaatst en werknemers willen en hebben er overal toegang toe. Hierdoor ontstaat een complexere omgeving die IT moet beheren”, zegt Frederiek Van Hoornick, Manager Solution Engineering bij VMware BeLux. “VMware Horizon is een modern platform dat is gebouwd om deze complexiteit te helpen verminderen, het beheer efficiënter te laten verlopen en de productiviteit van werknemers te verbeteren. Ongeacht of de desktop- en applicatieworkloads zich on prem bevinden, in de cloud of een hybride vorm van beiden.”

VMware Horizon is onderdeel van het VMware Workspace ONE-platform en veel klanten maken al gebruik van deze oplossingen om het beheer van apparaten, apps en desktops in meerdere clouds te verenigen. VMware Anywhere Workspace is een geïntegreerde oplossing die werknemers in staat stelt overal te werken op een veiligere en probleemloze manier. Het brengt VMware Workspace ONE samen met VMware Carbon Black Cloud en VMware SASE.

Een van de klanten die hier gebruik van maakt is de Politiezone Antwerpen. Stijn Haemhouts, adjunct-directeur ICT bij de Politiezone Antwerpen, vat samen hoe de organisatie VMware Horizon gebruikt om agenten op het terrein tijdig te voorzien van de informatie en middelen die ze nodig hebben: “Met VMware Horizon hebben we van onze politiewagens in feite een mobiele werkplek kunnen maken. Dankzij VMware Horizon kunnen we nu alle benodigde informatie via ons FOCUS-platform snel aan de agenten die onderweg zijn aanleveren. Daardoor duurt het vandaag amper drie minuten om op de plaats van het delict te arriveren. Dat is een hele verbetering, want vroeger kon dat zes minuten en meer zijn.” De volledige case van Politiezone Antwerpen leest u hier.

[1] Interne VMware-data van 13 maart t/m 24 april 2020.

 

Gerelateerde berichten...