Watersportverbond kiest CRMWaypoint als implementatiepartner voor Salesforce Service Cloud

CRMWaypoint, de grootste salesforce.com-consultant in Nederland, is door het Watersportverbond gekozen als implementatiepartner voor het CRM-platform van salesforce.com. Het Watersportverbond wil met het nieuwe CRM-systeem zijn leden en verenigingen ontzorgen en betere dienstverlening bieden.

Het Watersportverbond had een verouderd CRM-systeem. Zij zijn op zoek gegaan naar een partner en een nieuw systeem dat hen kon ondersteunen bij het verbeteren van processen. Na een uitgebreide selectie is gekozen voor Salesforce en implementatiepartner CRMWaypoint. De implementatie is na de zomer van 2013 van start gegaan en in januari 2014 – binnen de afgesproken termijn en budget – afgerond. Het grote voordeel van het Salesforce-systeem is dat het snel en eenvoudig ingericht kan worden naar eigen wens en dat het zeer gebruiksvriendelijk is. Zo’n 30 medewerkers van het Watersportverbond werken met het systeem en daarnaast zijn er ongeveer 440 verenigingen die in kunnen loggen in het community-portaal van Salesforce voor hun ledenadministratie.

De non-profit organisatie heeft nu een flexibel cloud CRM-systeem waarmee medewerkers altijd en overal kunnen inloggen. Verenigingen hebben direct inzicht in hun ledenadministratie en kunnen deze zelf up-to-date houden. Verder kunnen ze online producten en diensten van het Watersportverbond bestellen en direct betalen via iDeal. Dit alles is mede mogelijk gemaakt door de Salesforce Foundation. Dankzij deze stichting van salesforce.com, die korting geeft aan non-profit organisaties, was het voor het Watersportverbond mogelijk om dit systeem te implementeren.

Maurice Leeser, directeur Watersportverbond: “Wij zagen dat er vanuit medewerkers steeds meer vraag was naar inzicht in data, maar ook bij onze leden en verenigingen. De breedte van het Salesforce-systeem biedt veel functionaliteit, het is een platform waarop we verder kunnen ontwikkelen. De samenwerking met CRMWaypoint verliep uitstekend. De adviseurs waren flexibel en hebben uitstekend meegedacht over onze wensen en onze medewerkers training gegeven, zodat ze met het systeem kunnen werken. Deze samenwerking zal de komende tijd blijven bestaan, zodat CRMWaypoint ons kan blijven ondersteunen met de verdere ontwikkeling van het platform.”

“Wij zijn blij dat we het Watersportverbond kunnen begeleiden en adviseren bij deze implementatie”, zegt Bart Greve, CCO CRMWaypoint. “Zij willen veranderen van traditionele bond naar een organisatie die een goede relatie heeft met zijn leden en die deze leden aan zich kan binden. Wij ondersteunen de bond bij het creëren van meerwaarde voor de leden en verenigingen. Al jarenlang zijn wij strategisch implementatiepartner van salesforce.com en het is bijzonder om te zien dat steeds meer organisaties, ook op het non-profit vlak, kiezen voor hooggespecialiseerde partijen die zich volledig richten op het succesvol implementeren van cloud CRM-oplossingen. Het cloud-platform van salesforce.com richt zich constant op innovatie en daarom is de organisatie wereldwijd marktleider op het gebied van CRM.”

Gerelateerde berichten...