Weldom bouwt omnichannel commerce platform met Manhattan Associates

Manhattan Associates, Inc. (NASDAQ: MANH), leverancier van supply chain commerce oplossingen, heeft aangekondigd om nauwer te gaan samenwerken met de toonaangevende Franse doe-het-zelf retailer Weldom om de supply chain mogelijkheden van de retailer te vergroten, zodat het een omnichannel servicemodel ondersteunt. Met de transformatie wordt een commerce platform opgezet dat grotere ordervolumes kan vervullen via een groeiend aantal saleskanalen en een snellere en betere service voor klanten kan bieden, terwijl het werkkapitaal wordt verminderd.

Weldom heeft de afgelopen jaren succesvol het Distributed Order Management-platform (DOM), de Supply Chain Convergence-oplossingen (SCC) en het Warehouse Management Systeem (WMS) van Manhattan benut. Om worldclass omnichannel orderfulfilmentcapaciteit te realiseren, voert Weldom nu een upgrade uit van de nieuwste versie van het Manhattan WMS bij de voornaamste distributiecentra in Frankrijk. De dochteronderneming van de Adeo Group implementeert daarnaast de Labour Management en Slotting Optimisation oplossingen van Manhattan voor het verbeteren van flow-through snelheid, productiviteit en efficiëntie binnen de distributiecentra. Alle oplossingen werken op het Manhattan Platform, een holistische technologiearchitectuur die crossfunctionele bedrijfsoplossingen samenvoegt, gedeelde componenten biedt en voor een lagere cost of ownership zorgt.

Weldom heeft al aanzienlijke vooruitgang geboekt in het behalen van de projectdoelen, waarbij de oplossingen van Manhattan zorgen voor een compleet, netwerkbreed overzicht van voorraad en klantenorders. Ze kunnen orderfulfilment orkestreren op een manier die zowel een maximale dienstverlening voor de klant als winst voor het bedrijf oplevert. Weldom verwacht dat de upgrade van het warehouse management systeem en de implementatie van labour management en slotting optimisation bijdragen aan de efficiëntie binnen distributiecentra en de fulfilment van klantorders via meerdere kanalen versnelt.

“Hoewel elke afzonderlijke oplossing ons krachtige mogelijkheden biedt, is het de combinatie van Manhattan’s oplossingen, die allen naadloos op één geïntegreerd platform samenwerken, die ons helpt met het behalen en voorbijstreven van onze bedrijfstransformatiedoelen”, zegt Angel Hernanz, vice president Supply Chain bij Weldom. “Het geheel is sterker dan de afzonderlijke delen en we vertrouwen erop dat de technologie van Manhattan ons in staat stelt om de komende jaren te blijven innoveren en onderscheidend te zijn voor ons klanten.”

“De orderfulfilmentoptimalisatiecapaciteiten van Manhattan’s technologie hebben al bijgedragen aan omzetgroei”, vervolgt Hernanz. “Met een accuraat realtime inzicht van beschikbare voorraad in ons netwerk, kunnen we nauwkeuriger de datum en tijd voor elke order bepalen en de beste voorraadlocatie selecteren. Dit minimaliseert de fulfilmentkosten voor het bedrijf zonder dat de kwaliteit van de service voor de klant verloren gaat. De mogelijkheid om exactere leveringstijden te beloven, draagt bij aan het winnen van de loyaliteit van de klant. Daarnaast hebben de oplossingen geholpen bij het verbeteren van de winstgevendheid, doordat het betere productiviteit mogelijk maakt en processen binnen onze distributiecentra stroomlijnt.”

Het beheren van de complexiteit van de verkoop via meerdere kanalen is één van de grootste uitdagingen van retailers”, zegt Pieter Van den Broecke, managing director Manhattan Associates Benelux en Duitsland. “Onze DOM, WMS en SCC oplossingen hebben Weldom al een enorm operationeel voordeel gegeven in het voeren van hun omnichannel bedrijfsmodel. We kijken ernaar uit om in de komende maanden nauw met Weldom samen te werken om het nu al succesvolle project nog verder te verbeteren.”

Gerelateerde berichten...