Zscaler verbetert cybersecurity en gebruikerservaring met nieuwe AI/ML-mogelijkheden

Zscaler, de leider in cloudbeveiliging, kondigt geavanceerde AI/ML-innovaties aan, die mogelijk worden gemaakt door de grootste security-cloud ter wereld. De nieuwe mogelijkheden verbeteren het Zero Trust Exchange-beveiligingsplatform van Zscaler, zodat organisaties een Security Service Edge (SSE) kunnen implementeren die bescherming biedt tegen de meest geavanceerde cyberaanvallen, terwijl gebruikers een uitzonderlijke digitale ervaring wordt geboden en de adoptie van een zero trust-architectuur wordt vereenvoudigd.

Organisaties worden geconfronteerd met een toename van 314 procent in cyberaanvallen op versleuteld internetverkeer en een toename van 80 procent in ransomware, met bijna 120 procent toename in het aantal aanvallen met dubbele afpersing. Daarnaast neemt phishing toe, waarbij sectoren zoals financiële dienstverlening, overheid en retail in 2021 een jaarlijkse toename in aanvallen van meer dan 100 procent zien.

Door de toenemende blootstelling aan realtime dreigingen moeten organisaties hun verdediging aanpassen aan realtime veranderingen in risico’s. IT- en beveiligingsteams ervaren echter alert-moeheid en hebben vaak niet de middelen of vaardigheden om het toenemende aantal dreigingen effectief te onderzoeken en erop te reageren. Zscaler pakt deze uitdagingen aan door met één muisklik het probleem achter de slechte digitale ervaring te identificeren, waardoor IT- en beveiligingsteams zich kunnen concentreren op het voorkomen van aanvallen. AI-gestuurde beveiliging helpt IT-professionals door detectie van dreigingen te automatiseren om betere en snellere bescherming te bieden.

Zscaler’s grootste in-line security-cloud inspecteert dagelijks meer dan 240 miljard transacties en blokkeert 150 miljoen dagelijkse aanvallen over de hele wereld om onderzoeks-, reactie- en oplossingstijden drastisch te versnellen, en potentiële malware op te sporen om inbraken en gegevensverlies te stoppen. Zscaler is als geen ander in staat om zijn AI/ML-modellen te trainen voor grote nauwkeurigheid bij het automatiseren van reacties op dreigingen en het doen van beleidsaanbevelingen aan beveiligingsteams. Het Zero Trust-platform van Zscaler stelt IT- en beveiligingsteams in staat om waarschuwingen en nieuwe dreigingen sneller te identificeren.

“Cybercriminelen gebruiken AI, automatisering en geavanceerde technieken om machines te trainen om slachtoffers te hacken of voor social engineering, sneller dan ooit tevoren”, zegt Amit Sinha, President bij Zscaler. “Om onze klanten te helpen zich te verdedigen tegen deze technieken, hebben we AI en machine learning in onze cloud drastisch verbeterd zodat ze profiteren van onze enorme datapool. Klanten krijgen gedetailleerd realtime inzicht in risico’s en een oplossing om aanvallers te bestrijden die geen enkele andere leverancier kan bieden.”

Door gebruik te maken van het AI-gestuurde Zero Trust-platform van Zscaler, kunnen organisaties nu hun netwerkverdediging versterken met intelligente security-innovaties:

AI-gestuurde phishing-preventie: detecteer en stop diefstal van inloggegevens en browserexploitatie van phishing-pagina’s met realtime analytics van dreigingsinformatie van 300 biljoen dagelijkse signalen, deskundig ThreatLabz-onderzoek en dynamische browserisolatie.
AI-gestuurde segmentatie: vereenvoudig de segmentatie van gebruiker naar app om het aanvalsoppervlak te minimaliseren en laterale bewegingen te stoppen met op AI gebaseerde beleidsaanbevelingen die zijn getraind door miljoenen cross-customer-signalen over private-app-telemetrie, gebruikerscontext, gedrag en locatie.
Autonome, op risico’s gebaseerde policy-engine: pas het beveiligings- en toegangsbeleid in realtime aan via de Zscaler Zero Trust Exchange om de netwerkintegriteit te beschermen tegen snel evoluerende cyberdreigingen. De nieuwe mogelijkheden stellen beveiligingsteams ook in staat om beleid aan te passen op basis van risicoscores voor gebruikers, apparaten, apps en inhoud.
AI-gestuurde root cause analytics: versnel de gemiddelde tijd tot een oplossing, waardoor getroffen eindgebruikers binnen enkele seconden weer aan het werk kunnen door de hoofdoorzaken van slechte gebruikerservaringen 180 keer sneller te identificeren. IT wordt hierdoor bevrijd van tijdrovende probleemoplossing en analytics.

Gerelateerde berichten...

X