CIO vreest dat cloud-providers problemen in SLA’s verbergen

cloud voruw met veel armen

CIO’s zijn over het algemeen niet tevreden over de Service Level Agreements (SLA’s) van cloud-providers. Maar liefst 79 procent van de CIO’s geeft aan van mening te zijn dat SLA’s niet compleet zijn. 73 procent is bang dat de cloud-providers problemen verbergen, die een impact hebben op de prestaties van applicaties.

Dit blijkt uit onderzoek van Compuware onder 740 senior IT-professionals naar de trends in cloud computing. 63 procent heeft daarnaast in SLA’s behoefte aan belangrijkere en gedetailleerdere cijfers, die de continue levering van een kwalitatief goede gebruikservaring voor de eindgebruiker garanderen. CIO’s zouden verschillende statistieken graag terug zien in de SLA van hun cloud-provider. De top drie bestaat uit:
1. Reactietijd en kwaliteit voor iedere interactie van de eindgebruiker;
2. Beschikbaarheid op basis van deep continuous monitoring;
3. Real-time SLA rapportage.

CIO’s vinden de gemiddelde SLA te simpel
De studie, uitgevoerd door Research in Action, toont daarnaast aan dat 79 procent van de IT-professionals vindt dat de gemiddelde SLA die is gebouwd rond beschikbaarheid te simpel is. Ook zou de gemiddelde SLA de risico’s die gepaard gaan met zowel het migreren als beheren van applicaties in de cloud niet behandelen. Daarnaast gaan SLA’s doorgaans niet in op de impact die andere huurders van colocatie-ruimte hebben op de prestaties van applicaties. 60 procent van de CIO’s maakt zich hier zorgen over.

Veel zorgen over verlies van controle
Senior IT-professionals lopen tijdens de overstap naar de cloud nog steeds tegen problemen aan en maken zich zorgen. Zo is 75 procent van de IT-professionals bezorgd dat het verlies aan controle het volledig optimaliseren van applicaties in de weg zal zitten. Deze groep is bang dat hun Return on Investment op de cloud hierdoor terugloopt. Ook het beperkte inzicht in de infrastructuur achter de cloud lijdt tot problemen. 62 procent van de respondenten geeft aan het moeilijker te vinden problemen in de cloud op te lossen dan problemen in traditionele omgevingen.

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...