5 redenen om van back-up te veranderen

Veel legacy back-upoplossingen die vandaag de dag op de markt te vinden zijn, zijn niet erg goed. IT-beheerders besteden te veel tijd en middelen aan back-up en hebben gewoonweg niet de energie om proactief de echte zakelijke uitdagingen aan te pakken die bedrijven tegenhouden en vertragen.

Tussen september en december 2020 vroeg een onafhankelijk onderzoeksbureau 3000 IT-professionals uit 28 landen naar hun back-ups en het bleek dat slechts 63% van de back-ups op tijd en zonder fouten werd voltooid en dat 33% van alle hersteltaken niet succesvol was.

Tegenwoordig moeten IT-afdelingen niet één, maar meerdere stappen vooruitdenken; rekening houdend met ransomware, vendor lock-in, opslagcapaciteit, cloudmobiliteit en onvoorspelbare economische en gezondheidsfactoren in de wereld.

Als kers op de taart hebben de gebeurtenissen van 2020 en nu 2021 deze druk enorm versterkt. Van de explosieve groei van telewerken tot de toenemende complexiteit van beveiligingsaanvallen: gegevensbescherming moet een prioriteit zijn.

Dit is wat 1.500 IT-professionals van over de hele wereld te zeggen hadden toen hen deze eenvoudige onderzoeksvraag werd gesteld: “Welke van de volgende redenen zou uw organisatie ertoe aanzetten om haar primaire back-upoplossing te vervangen door een nieuwe oplossing of dienst?”

 

 

Zoals u ziet, blijven capaciteit, kosten en complexiteit de hoofdthema’s voor de overstap naar andere oplossingen voor gegevensbescherming.

Reden 1: Mijn huidige back-up is onbetrouwbaar.

Wat u van uw volgende back-upoplossing mag verwachten, is gemoedsrust en vertrouwen: een kwestie van “instellen en niet meer naar om hoeven kijken”. U verdient een oplossing die altijd tot uw beschikking staat als dat nodig is, ook wanneer data moet worden hersteld.

Reden 2: Als je alles bij elkaar optelt, kost het een hoop.

Wat u van uw volgende back-upoplossing mag verwachten, is een eenvoudig, maar flexibel kostenmodel, waarbij u de hardware en opslag kunt gebruiken die u wilt en die kan worden gekoppeld aan de softwareoplossing die u wilt. Maak gebruik van de moderne en meest efficiënte technologieën die tot uw beschikking staan.

Reden 3: Die ROI is nooit een realiteit geworden.

Wat u zou moeten verwachten van uw volgende back-up oplossing (en degenen die het verkopen) is het principe van “under promise and over deliver”. Geen demo uit de hoge hoed van een Sales Engineer, maar een software-gedefinieerde proefervaring met u in de bestuurdersstoel, onmiddellijk beschikbaar en zonder te hoeven wachten op een appliance en iemand om het te configureren.

Reden 4: Mijn hersteltijden zijn traag en de back-up windows zijn lang.

Wat u van uw volgende back-upoplossing mag verwachten, is een verscheidenheid aan herstelopties om aan alle SLA’s te voldoen, evenals een bewezen staat van dienst op het gebied van voortdurende innovatie, gebouwd op een sterke basis van tevreden klanten.

Reden 5: Dit neemt te veel van mijn tijd en middelen in beslag.

Wat u van uw volgende back-upoplossing mag verwachten, is dat deze u tijd teruggeeft. Tijd om aan andere prioriteiten te werken, een collega te helpen, eerder te stoppen met uw werk of te genieten van een welverdiende vakantie.

Veeam wenst u een fijne zomer toe!

Geïnteresseerd in de complete whitepaper? U vindt deze hier!

Gerelateerde berichten...