Corporate site Sligro Food Group ingrijpend vernieuwd

inflatie

Sligro Food Group heeft zijn corporate website vernieuwd. Een groot voordeel van de nieuwe online is dat deze via smartphones en tablets toegankelijk is. Mobile first was een belangrijk speerpunt van de nieuwe online strategie van Sligro Food Group. XperienCentral helpt de organisatie daarbij doordat het webredacteuren de optie biedt om content te bekijken in verschillende weergaves, zoals die van pc, tablet en smartphone.

Een ander pluspunt is dat de site nu op een toekomstvast CMS draait. De vorige site werkte met een verouderd systeem dat de online ambities van Sligro Food Group onvoldoende ondersteunde. Met XperienCentral heeft Sligro Food Group een CMS in handen dat vanwege zijn innovatieve en flexibele karakter de organisatie ook in de toekomst kan faciliteren.

Een derde voordeel is de verbeterde online uitstraling. De website is in een nieuw jasje gestoken en heeft een complete nieuwe look & feel gekregen. Het bureau Jungle Minds uit Amsterdam bedacht een fris design waarin foto’s een belangrijk deel uitmaken.

Snelle oplevering
Een belangrijke uitdaging was het korte tijdsbestek waarin de nieuwe site moest worden opgeleverd. In januari publiceert Sligro Food Group haar jaarcijfers. Deze periode trekt jaarlijks de meeste websitebezoekers aan. Om er zeker van te zijn dat de nieuwe site op tijd live zou staan, werd gekozen voor de doelgerichte scrum-methodiek. Op gezette tijden kwamen multidisciplinaire teams kort bij elkaar om de voortgang te bespreken. Zo werd voorkomen dat pas na enige tijd werd ontdekt dat individuele inspanningen niet op elkaar aan zouden sluiten en er dus vertraging zou ontstaan.

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...