Ouderen volgens financiële sector struikelblok bij online samenwerking

De problemen van ouderen met nieuwe technieken zien professionals uit de financiële sector als grootste minpunt van online samenwerken met klanten  (38%). Zorgen voor privacy en security van klanten staat op de tweede plek (20%), gevolgd door het verliezen van overzicht (10%). Deze top drie komt uit onderzoek van Hyarchis, aanbieder van Enterprise Content Management en Online Collaboration oplossingen. Samen met onderzoeksbureau Markteffect werden 500 professionals uit de bankenwereld, de verzekerings-, hypotheken- en pensioenbranche ondervraagd.

Met name de hypothekenbranche ziet problemen van ouderen met nieuwe technieken als een nadeel. De bankensector voorziet juist het minst problemen met zaken als sociale media, online portals en dergelijke. De verzekeringsbranche voert privacy en security aan als belangrijkste nadeel van online samenwerken met klanten. Voor de pensioenbranche is dit het minst een issue.

“Natuurlijk hebben ‘digital natives’ minder problemen met nieuwe technieken dan de oudere generatie,” zegt Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis . “Maar het is onterecht dit als een probleem te zien. Door ouderen wegwijs te maken en de juiste begeleiding te geven bij online samenwerken kunnen zaken waar zij tegenaan lopen verminderd of zelfs weggenomen worden. Bovendien zijn nieuwe technieken tegenwoordig zo ontwikkeld dat het gebruik steeds simpeler en intuïtiever wordt. Van jong tot oud, het is belangrijk dat de klantervaring bij iedereen optimaal is. Online samenwerken hoort daar gewoon bij.”

 

 

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...