KPN” provider XS4all gaat toch verdwijnen

XS4ALL logo op dak

Ondanks alle protesten wil KPN toch vasthouden aan het besluit om het merk XS4all op te heffen. Dat is de uitkomst van het gesprek dat KPN voerde met boze actievoerders van ‘XS4ALL moet blijven’. Dit betekent dat de diensten van Nederlands oudste provider alsnog ook in naam helemaal opgaan in KPN.

Eerder deze week liet KPN nog weten een gesprek te willen met de actievoerders. De groep haalde de week ervoor zeker 45.000 handtekeningen op voor behoud van XS4all. KPN laat nu weten dat zij ondanks het goede gesprek met de actievoerder het besluit toch te handhaven.

In een reactie noemt het comité het “onbegrijpelijk dat KPN zich star opstelt, weigert opties te onderzoeken en het risico lijkt te willen nemen tienduizenden klanten te verliezen”.

 

Star

Het actiecomité stelt dat “Alleen al de 45.000 mensen die de moeite hebben genomen de petitie tot behoud van XS4ALL te ondertekenen overeen komen met zo’n 20 procent van het klantenbestand. Veel van deze klanten hebben expliciet aangegeven onder geen enkele voorwaarde naar KPN te willen. Vertrek van deze groep klanten zou een verlies van tientallen miljoenen per jaar opleveren.”

KPN werd tevens uitgenodigd om 28 januari deel te nemen aan de openbare bijeenkomst in Waag in Amsterdam. Hier wordt de toekomst van XS4ALL verder besproken. Ook deze uitnodiging sloeg de provider af. Volgens de actievoerders is KPN niet bereid over toekomstscenario’s te spreken waarbij het merk XS4ALL blijft bestaan. Dit terwijl KPN eerder aangaf zorgvuldigheid erg belangrijk te vinden en ‘met klanten in gesprek’ te willen gaan.

Het actiecomité is teleurgesteld. In een reactie stellen ze dat “KPN emoties lijkt te verwarren met betrokkenheid. KPN ziet de unieke waarde van XS4ALL niet in.” Verder vindt het comité het onbegrijpelijk dat KPN serieuze zakelijke proposities zoals voorgesteld in het gesprek niet wil onderzoeken.

Komende maandagavond zal de positie van KPN in een uitverkochte Waag in Amsterdam worden besproken. Hierbij zijn onder andere Michiel Buitelaar (CEO CX Company, voormalig directeur consumenten bij KPN), Brenno de Winter (publicist, beveiligingsexpert) en Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie) te gast. Wegens de overweldigende belangstelling voor de avond wordt momenteel gekeken of de avond via een livestream te bekijken zal zijn.

 

 

Gerelateerde berichten...