Nederlandse messaging provider Spryng overgenomen door Commify

cliënten

Commify, het bedrijf achter een wereldwijd portfolio van zakelijke messaging-merken, heeft de overname van de Nederlandse tech scale-up Spryng aangekondigd. Spryng is opgericht in 2006 door Marc Rottinghuis en Alexander Wanders. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam. De onderneming begon in de gezondheidszorg. Het is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende messaging provider in Nederland, België en Duitsland. Spryng specialiseert zich nog altijd in de gezondheidszorg, maar inmiddels ook in logistiek, e-commerce en financiële dienstverlening. Met deze acquisitie nemen de beide partijen een belangrijke strategische stap richting schaalgrootte op het Europese vasteland.

Healthcare

Spryng zal samen met Commify werken om de groei in de bestaande landen voort te zetten. En om de messaging-productreeks voor klanten verder uit te breiden met rich messaging via IP-kanalen. Denk daarbij aan Whatsapp en RCS. De sectorspecialisatie van Spryng in Healthcare/ Logistics/ E-commerce en Finance, wordt vanaf nu internationaal verder uitgebreid. En wel binnen Europa en Australië.

Het Nederlandse bedrijf is complementair aan Commify, als reeds lang bestaande leverancier van mission-critical messaging aan zowel Enterprise- als MKB-klanten. De onderneming werkt voor meer dan 2.000 organisaties. Die kiezen voor Spryng vanwege het hoogwaardige cloudplatform, de beste ondersteuning, en integraties met belangrijke softwarepartners. Naast sectorspecifieke informatie- en veiligheid accreditaties. Met aansprekende use cases voor klanten, zoals afspraakherinneringen, authenticatie voor patiëntportalen, bezorg- en afhaal meldingen, heeft Spryng meer dan €10 miljoen jaarlijkse omzet en groeit het met meer dan 55% per jaar.

Sterk klantenbestand

“We zijn verheugd om de Nederlandse en Belgische markt te betreden en in het bijzonder om samen te werken met Marc en Alexander om Spryng en Commify’s voortdurende groei en onze global presence te versterken,” zegt Richard Hanscott, CEO van Commify. “Commify opereert in een groeiende markt en deze transactie is een extra sterke toevoeging aan ons bedrijf. Spryng heeft een sterk klantenbestand aan wie we graag onze multi-channel messaging producten aanbieden en natuurlijk een team met getalenteerde collega’s die zich bij ons aansluiten.”

Marc Rottinghuis, oprichter & CEO van Spryng licht toe. “Ons team heeft Spryng laten uitgroeien tot een marktleidende speler in de Benelux en Duitsland in de gezondheidszorg, logistiek, e-commerce en financiële dienstverlening. We zijn verheugd dat we nu bij een van de toonaangevende messaging providers in Europa horen. Wij kennen Commify al meerdere jaren en onze bedrijven passen qua cultuur uitstekend bij elkaar. We hebben allebei teams opgebouwd die er trots op zijn onze klanten te helpen zakelijke communicatie zo eenvoudig mogelijk te maken.” Alexander Wanders, oprichter & CTO van Spryng voegt toe: “Door onze krachten te bundelen met Commify, zullen we in staat zijn om een breder productportfolio en extra waarde te leveren aan al onze klanten via extra kanalen zoals WhatsApp, RCS en Voice. Samen hebben Commify en Spryng een ongelooflijke kans om de sectorexpertise van Spryng uit te breiden in heel Europa en Australië.”

Paul Burton, Chief Strategy Officer van Commify is ook erg enthousiast over deze nieuwe samenwerking: “We bewonderen Marc en Alexander al lang om hoe zij Spryng gedurende vele jaren hebben opgebouwd en laten groeien en zijn verheugd om eindelijk met hen en hun team samen te werken voor de volgende fase van groei in deze steeds globalere en multi-channel markt.”

Gerelateerde berichten...