Stofberg: strategie hard nodig in veranderende it-wereld

sprong over afgrond

We leven in een tussenperiode, een periode tussen twee tijdperken, vooral in de wereld van IT. Het was vroeger allemaal heel stabiel en het zal in een toekomst heus nog wel een keer stabiel worden, maar nu, in het heden, is het allesbehalve stabiel. Juist in zo’n periode moet je weten waar je naartoe wil, je hebt meer dan ooit een strategie nodig. En die strategie moet je volgen, met moed, beleid en trouw. Bart Stofberg, Bart Stofberg, organisatieveranderaar bij Quint Wellington Redwood, schetst hoe je dat het beste kunt aanpakken.

In tijden van grote verandering heb je nog meer dan anders een strategie nodig, en we leven in zo’n tijd. Strategie bestaat uit drie stappen:

  1. Analyse: Wat zie ik om me heen en wat vind ik van mezelf?
  2. Wat vind ik daarvan, wat is mijn visie?
  3. Welke concrete acties zet ik uit?

Bij concrete acties denken de meeste mensen alleen aan veranderen, concrete aanpassingen doen in de manier waarop we werken. Zulke veranderingen kunnen we in de lijn doorvoeren, maar natuurlijk ook in projecten. Maar een andere vorm van verandering doorvoeren is het doorvoeren van beleid.

Lees het hele verhaal van Bart Stofberg online of in ICT/Magazine van december.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde berichten...

X