Bechtle stelt klantrelatie centraal: TCO belangrijker dan laagste prijs

Leveranciers van it-apparatuur zijn er te over en de markt is dermate transparant dat het niet moeilijk is om de goedkoopste partij te vinden. De praktijk leert echter ook dat goedkoop duurkoop kan zijn. Uiteindelijk draait het om de Total Cost of Ownership (TCO). Het verlagen daarvan is het specialisme van de Bechtle Groep.

Bechtle wordt in Nederland vertegenwoordigd door vier organisaties: ARP Nederland, Bechtle direct, Buy it direct en Comsoft direct. De nadruk van deze bedrijven ligt op mobility, server, storage, networking, print, software licensing en software asset management diensten. De vier organisaties kunnen bogen op een jarenlange ervaring in advisering in en levering van hoogwaardige software en ict-apparatuur. Hun dienstverlening beperkt zich niet enkel tot de levering van servers, software, mobiele telefoons of laptops, maar richt zich op het realiseren van een totaalproces dat moet passen bij de klant. In de publieke sector is vertrouwen een doorslaggevende factor. Lage prijzen kunnen aanbieden is natuurlijk belangrijk, maar het elimineren van complexe omliggende diensten is hoe de organisatie toegevoegde waarde biedt aan haar klanten.

Bechtle direct beperkt haar dienstverlening niet enkel tot de levering van goederen, maar kijkt naar het totaalproces en probeert haar klanten daarbij zo veel mogelijk te ontlasten. Wanneer bijvoorbeeld volledige werkplekken zijn besteld, kunnen deze ook volledig naar wens worden ingericht. Oude hardware wordt hierbij opgehaald en op verantwoorde wijze verwerkt, waarbij achtergebleven data wordt verwijderd.

 

Eerlijk aanbesteden

Veel overheidsorganisaties zien op tegen it-aanbestedingen. Begrijpelijk, want er zitten ontzettend veel valkuilen in dat traject. Goed naar de klant kunnen luisteren is een van de belangrijkste vereisten voor een succesvolle invulling van een it-vraagstuk. Oog voor detail is hierbij essentieel. Bechtle constateert dat veel bidmanagers bij it-bedrijven er een sport van maken om tussen de regels van een aanbesteding door te lezen, waardoor kwaliteit niet altijd gewaarborgd kan worden. De organisatie ziet omzet niet als doel, maar als resultaat van een goede relatie met klanten. Zo worden tenders centraal gemanaged als zogenaamde shared services vanuit het kantoor van Bechtle direct in Eindhoven. Alle bidmanagers hebben de expertise om klanten volledig te kunnen voorzien van op maat gemaakt advies voor hun specifieke bedrijfstak.

 

 

Gerelateerde berichten...