Minder telefonische wachtrijen en altijd bereikbaar

De kracht van Aurora teleQ

Geen wachtrijen en toch altijd goed bereikbaar. Dat klinkt simpel en dat is het ook. Dat bewijst Aurora teleQ. Met dit overzichtelijke telefoonsysteem kunnen bellers zelf een terugbelafspraak inplannen in uw agenda. Zo hoeven zij niet te wachten en belt u terug wanneer u daar tijd voor heeft. Dankzij teleQ hoeft u dus geen telefoontje meer te missen. Bovendien verlaagt het systeem de werkdruk en verhoogt het de patiënttevredenheid.

Bij de meeste klinieken is het elke ochtend weer raak: patiënten bellen om de haverklap om een afspraak te maken, te verzetten of af te zeggen. Of ze willen bijvoorbeeld de uitslag van een onderzoek opvragen. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 50 procent van alle dagelijkse telefoontjes naar gezondheidscentra of ziekenhuizen al vóór 10 uur ’s morgens wordt gepleegd. Deze overdonderende telefonische drukte is voor patiënten en zorgverleners vergelijkbaar met de ochtendspits op de A4; er is geen doorkomen meer aan.

 

Bellen als het u uitkomt

TeleQ biedt verlichting voor de telefonische snelweg. Elke beller krijgt in dit systeem eerst een kort keuzemenu: waarvoor belt u? Daarna volgt de optie wachten op een medewerker of een terugbelafspraak inplannen. Op basis van uw beschikbaarheid en het soort gesprek stelt teleQ een tijdstip voor en plant de afspraak in uw agenda. Daarna bereidt u zich eventueel voor en belt terug op het afgesproken tijdstip. Geen stress, maar een soepele en klantvriendelijke afhandeling van de stroom aan telefoontjes.

 

Hogere patiënttevredenheid

Bij VUmc is het werken met teleQ zeer goed bevallen: 80 procent van de patiënten en 88 procent van de medewerkers vindt het systeem een sterke verbetering. De cloudbased oplossing is voor het ziekenhuis een goedkope investering in kortere wachttijden en minder werkdruk. Doordat er geen dure inhouse systemen hoeven worden aangeschaft, blijven de kosten beperkt. Ronald Gabel, hoofd Zorgeenheid Poliklinieken, is dan ook erg enthousiast: “Sommige afdelingen krijgen 50 procent minder telefoontjes binnen. De wachttijd en gemiddelde gespreksduur zijn naar beneden en de terugbelnauwkeurigheid is hoog.” Ook zijn collega Patty Veenvliet, verpleegkundig hoofd KNO, is zeer goed te spreken over teleQ: “Dit is het ei van Columbus!”

 

Zien hoe het werkt?

Kom langs voor de mogelijkheden voor uw organisatie of ervaar een live demonstratie op de Aurora teleQ-stand: 01.B098. Of kijk op www.aurorainnovation.nl

 

 

 

Gerelateerde berichten...

X