X2com levert innovatie vanuit nieuw bedrijfspand

De zakelijke telecomprovider X2com opende eind september het nieuwe bedrijfspand in Rosmalen. De feestelijke opening was een uitgelezen moment om met alle aanwezige partners vooruit te kijken.

Vanuit de nieuwe locatie is X2com met zo’n twintig medewerkers actief op de zakelijke markt. Het Rosmalense bedrijf levert professionele telecomdiensten aan bedrijven en instellingen. De diensten van X2com bieden organisaties meer functionaliteit, meer flexibiliteit voor gebruikers en een flinke kostenbesparing. De in 2008 opgerichte onderneming maakte in de afgelopen jaren een flinke groei door. “Het klinkt wellicht vreemd, maar wij groeiden dankzij de economische crisis”, vertelt directeur Job Dirksen. “Onze klanten kunnen dankzij onze diensten namelijk flink besparen op hun telecombudget – en dat is natuurlijk altijd interessant.” Het bedrijf hecht veel waarde aan het ontzorgen van de businesspartners, laagdrempeligheid en eigen ontwikkeling van diensten. Dirksen: “Als ondernemer sta ik voor een hoge kwaliteit van onze diensten. X2com gaat daarin erg ver.”

Innovaties

Een van de innovaties waarmee het bedrijf groot is geworden, is de dienst X2VoIP: bellen over een internetverbinding. Zonder grote veranderingen aan te brengen, bespaart de gebruiker flink in kosten. Vaak is het niet nodig om nieuwe toestellen aan te schaffen.

Een ander product is X2desk: een hosted telefooncentrale die draait op een bewezen platform waarvan duizenden bedrijven gebruikmaken. Het is een 100 procent Nederlandse ontwikkeling, gemaakt vanuit de wensen van bedrijven en instellingen. Verder is de gebruiker niet locatiegebonden door mogelijkheden als ‘vast-mobiel integratie’, waarbij vaste en mobiele telefonie van X2com worden geïntegreerd.

In de loop van 2016 zal X2com – in samenwerking met Clearvox – een unieke en zeer gebruiksvriendelijke versie van de hosted omgeving lanceren, waarbij alles draait om de gebruiker. Verder lanceert het bedrijf een Partnercare-programma, waarbij de partner (nog meer) centraal wordt gesteld en er zo extra meerwaarde wordt geboden. Dit wordt onder andere gedaan door een trainingsprogramma te ontwikkelen dat aansluit op de wensen en behoeften van de partners. Dirksen: “Het spreekt voor zich dat onze service alleen maar kan verbeteren door deze mooie ontwikkelingen.”

 

Gerelateerde berichten...