Veiligheidsregio Utrecht is duizendste govroam locatie

wifi

Stichting govroam biedt overheidsorganisaties en hun medewerkers een veilige en betrouwbare draadloze toegang tot online services. Sinds de start van de federatieve organisatie in 2015 telt govroam nu meer dan 350 deelnemers en zijn er ruim 1.000 locaties aangesloten. Begin januari werd bij de Veiligheidsregio Utrecht de 1.000ste aansluiting gerealiseerd.

Standaard wifi-dienst voor overheden

Gerco van der Wilt, CIO en hoofd Informatie management & ICT Beheer bij de VRU licht toe: “We hebben hierbij niet voorop gelopen maar nu aansluiten is voor de VRU een goed moment. We werken als veiligheidsregio intensief samen met veel gemeenten en andere overheidsorganisaties. Vaak in crisissituaties. Het afgelopen jaar was hier in dit gebouw bijvoorbeeld vaak het Veiligheidsberaad. Met de burgemeesters van de grote gemeenten, deze maken al veel gebruik van govroam. Het is inmiddels de standaard wifi-dienst binnen de overheid”.

Implementatie govroam

De implementatie van govroam binnen het netwerk verliep soepel. Technisch Beheerder connectivity bij de VRU Mark Verhoef: “We hebben het afgelopen jaar verschillende onderdelen van ons netwerk vervangen en geactualiseerd. Dat is dan ook een mooie gelegenheid om govroam daarbij mee te nemen. We hebben bij implementatie ons account zo ingericht dat de accountnaam van onze medewerkers niet zichtbaar is in het netwerk van een gastlocatie. Goed dat govroam de mogelijkheid biedt de volledige ‘inner identity’ te versleutelen op het netwerk.

Snel onboarden met getgovroam

Gerco: “getgovroam is een dienst die het onboarden van medewerkers bij govroam nog makkelijker kan maken. We hebben het geïmplementeerd, de app werkt inmiddels prima. Dus we gaan binnenkort de beschikbaarheid van getgovroam communiceren op ons intranet”.

Gastvrij en veilig online met govguest

govguest is een dienst van govroam waarbij je vrij eenvoudig je gasten toegang geeft tot je wifi-netwerk. Gerco: “Het prettige van govguest is dat het je organisatie ontlast: medewerkers kunnen zelf voor hun gast een account aanmaken. Wachten bij de balie tot een IT-medewerker tijd voor je heeft is dan niet meer nodig. Het beheer is daarmee een stuk overzichtelijker, het ontzorgt mijn technische medewerkers”.

Gerelateerde berichten...