Webshops leveren ondernemingen minstens 15% extra omzet op

retail

Ondernemers met een fysieke winkel halen 15% extra omzet binnen dankzij hun webshop. Wie zowel een webshop als een fysieke winkel heeft kan ook 15% extra omzet tijdens de feestdagen verwachten. Ondernemers met een webshop maar zonder fysieke winkel, verwachten 24% extra omzet tijdens de feestdagen. Dat blijkt uit een onderzoek van SEOshop onder 250 ondernemingen.

Ondernemers die maximaal een jaar een webshop hebben, zien hun omzet met 10 tot 11 procent toenemen. Wie al langer een webshop heeft mag zich verheugen op nog betere resultaten: een toename van 16 tot 19 procent.
De feestdagen zijn belangrijk voor ondernemers met een webshop, met name voor de starters. Gemiddeld verwachten ondernemers met een webshop in deze periode een verkooptoename van 24 procent. Ondernemers die pas een half jaar een webshop hebben, verwachten een toename in verkopen van maar liefst 35 procent.

Van de ondervraagden geeft ongeveer 40% zijn webshop een (ruim) voldoende, een kleine 40% vindt zijn webshop goed tot zeer goed en 8% geeft zijn webshop zelfs een 10. Ondernemers die alleen via een webshop verkopen en dus geen fysieke winkel hebben, zijn zelfs nog positiever. In deze groep geeft ruim 40% zijn webshop een goede tot zeer goede beoordeling.

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...