Bedrijven voldoen niet aan klantverwachtingen bij inlogervaringen

inlegervaringen

De meeste organisaties voldoen niet aan de klantverwachtingen op het gebied van inlogtechnologie. Dit, terwijl inlogervaringen grote impact hebben op de algehele ervaring die een consument heeft met een bedrijf. Dit blijkt uit onderzoek dat Auth0 uitvoerde naar Customer Identity and Access Management (CIAM). Uit het onderzoek blijkt dat Europese consumenten behoefte hebben aan meer keuze als het op inlogtechnologieën aankomt. En hier ook actief naar op zoek gaan.

Multi-factorauthenticatie

Bijna de helft (49 procent) van de ondervraagde consumenten geeft aan zich sneller voor een app of online dienst te registreren als een bedrijf multi-factorauthenticatie (MFA) aanbiedt. 47 procent zegt zich te willen registreren als een bedrijf beschikt over Single Sign-On (SSO). Bijna net zo populair is de inzet van biometrie (46 procent). Verder worden social logins (37 procent) en passwordless inloggen (34 procent) genoemd.

Frustratie bij wachtwoorden

Ondanks de vraag naar alternatieven en de algemene frustratie rondom het gebruik van traditionele wachtwoorden, bieden de meeste organisaties deze inlogopties niet aan. Hoewel 46 procent van de ondervraagde Europese bedrijven wel SSO-mogelijkheden heeft, biedt slechts een kwart (28 procent) MFA aan. Daarnaast biedt slechts 27 procent passwordless inloggen als optie. 26 Procent kent social logins en 15 procent biometrie. Van diezelfde Europese bedrijven zegt 12 procent van de IT- en marketingbeslissers dat ze geen een van deze inlogtechnologieën aanbieden.

Winst te behalen

Als je de resultaten uit het onderzoek op internationaal niveau vergelijkt, gaan Europese organisaties gelijk op met hun tegenhangers uit Azië-Pacific als het aankomt op SSO-inlogmogelijkheden. Maar ze lopen ver achter in het aanbieden van technologieën als social logins, biometrie en MFA. Met name op het gebied van MFA valt er voor Europese bedrijven veel winst te behalen. Slechts 15 procent biedt biometrie aan, vergeleken met 34 procent in Singapore en Australië.

Inlogervaringen Benelux

In de Benelux loggen klanten liever in met hun nationale identiteit of socialmedia-accounts dan met wachtwoorden. Als geen van die opties beschikbaar is, bestaat de kans dat ze afhaken. En naar een alternatief uitwijken die deze mogelijkheden wel aanbieden. In heel Europa zijn consumenten op zoek naar applicaties die hun een makkelijke en veilige inlogervaring bieden. Met een modern identiteitsplatform kunnen bedrijven niet alleen voldoen aan de klantvraag, ze kunnen ook experimenteren met verschillende inlogopties om te ontdekken wat het best werkt voor hun doelgroep.

Gerelateerde berichten...

X