CIO’s hebben geen sterke band met marketeers

De relaties tussen IT en de financiële afdelingen blijven sterk, terwijl de band met marketeers zwak is. 57 procent van de CIO’s ervaart te weinig steun van de raad van bestuur als het gaat om het ontwikkelen van een visie op IT.

IT en innovatie gaan gelukkig nog steeds hand in hand. Zo ziet 71 procent van alle CIO’s een groot innovatiepotentieel in de organisatie. Maar liefst 68 procent van hen geeft aan te zullen investeren in mobility. Dat is fors meer dan de investeringen in cloud (58 procent).

Hoewel CIO’s zich steeds meer focussen op waardevolle technologische skills binnen de organisatie, zegt negen van de tien CIO’s toch bezorgd te zijn over het behouden van deze hoogwaardige vaardigheden.

Dit alles blijkt uit het jaarlijkse CIO report van Harvey Nash, internationaal Professional Recruitment en Outsourcing dienstverlener. 34 procent van de CIO’s geeft zelfs aan ‘zeer bezorgd’ te zijn. Een ruime meerderheid ervaart ‘enige bezorgdheid’ (56%). Slechts 10 procent maakt zich niet druk over het behouden van deze vaardigheden binnen de organisatie.

Eén van de oplossingen om een divers palet aan vaardigheden binnen de organisatie te behouden is het inzetten van een flexibel personeelsbestand. Uit het onderzoek van Harvey Nash blijkt dan ook dat het aantal CIO’s dat flexibel personeel inzet, steeds verder groeit. In 2011 was dat nog 24 procent van alle CIO’s, in 2013 ging het om 28 procent.

Over de eigen rol, stelt 70 procent van de CIO’s dat hun positie strategischer is geworden.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerde berichten...

X