Multichannel-specialist Channable heeft Producthero overgenomen. Producthero is de grootste Google CSS-partner van Europa. De overname heeft te maken met het manken van een krachtiger geïntegreerd platform voor klanten.
Channable en Producthero hebben samen wereldwijd meer dan 15.000 klanten. Daaronder zitten grote spelers als Ikea, Vodafone en MediaMarkt. Doordat Producthero tools in de portfolio heeft voor Google Shopping en Channable feedbeheer en integraties met Marketplace verzorgt, moet een krachtiger portfolio ontstaan.
Beide bedrijven blijven, althans voorlopig, zelfstandig opereren. Dat betekent dus ook dat klanten voorlopig niets van de overname zullen merken. Bestaande contracten, prijzen en prijsafspraken, en klantenservice blijven in hun huidige vorm dus gewoon bestaan.
Channable en Producthero integreren wel AI
De beide bedrijven zijn bezig met flinke investeringen in AI-tools die adverteerders beter moeten ondersteunen. Door de overname worden zowel Producthero’s Products AI als Channable’s Smart Attributes gekoppeld. De teams van beide projecten werken dus na de overname samen aan de automatisering van advertentiecampagnes. Ze delen ook inzichten in prestaties. Of dat op korte termijn al moet leiden tot nieuwe producten of flinke upgrades is nog niet bekend.
De overname is niet de eerste van Channable. Eerder nam het bedrijf al WakeupData over, dat zorgde voor uitbreiding van hun aanwezigheid in Scandinavische landen.
Tip:
- EU mist deadline voor regulering risicovolle AI-modellen door Amerikaanse tegenstand