Otter.ai introduceert een uitgebreide Enterprise Suite bestaande uit AI-vergaderagents. Het bedrijf claimt dat het nieuwe aanbod bedrijven reeds één miljard dollar aan ROI zou hebben opgeleverd. Dit door doorzoekbare kennisbanken te creëren van vergaderingen.
De nieuwe Enterprise Suite heeft bedrijven snel ROI op weten te leveren door arbeidsuren uit te sparen. In concrete aantallen bespaart het platform voor elke 20 gebruikers het werk van één fulltime medewerker. De totale ROI wordt daardoor afhankelijk van de grootte van het bedrijf en het aantal medewerkers daaruit dat gebruik maakt van het platform. Otter.ai deelt zo de resultaten van een bestaande enterprise-klant met 1.000 gebruikers dat jaarlijks zes miljoen bespaart.
Deze besparingen komen er door audio om te zetten in doorzoekbare kennisbanken. Gedeelde ideeën kunnen op die manier op worden genomen door gebruikers van het platform. “We zijn toegewijd om bedrijven de krachtige middelen te geven om hun meetings te transformeren in dynamische, doorzoekbare kennisbanken voor beter doordachte beslissingen en betere samenwerkingen”, stelt Sam Liang, medeoprichter en CEO van Otter.ai.
AI verricht het opzoekwerk
Deze kennisbanken zijn voor medewerkers beschikbaar, maar ook voor de AI-tools die zij gebruiken. De MCP (Model Context Protocol) Server verzorgt de AI-to-AI connectiviteit. Otter.ai heeft zelf ook alvast een extra assistent aan de Suite toegevoegd. Het gaat om de Agentic AI Chat, die biedt diepere inzichten in de bedrijfskennisbank en handelt autonoom vergadertaken af zoals planning en actie-items.
De Desktop App maakt het mogelijk om bot-vrij op te nemen en vergaderingen direct via de Otter-desktop te beheren, wat extra gemak en flexibiliteit biedt. De geautomatiseerde meeting-samenvattingen passen zich aan het doel van de vergadering aan, waarbij actionable inzichten automatisch worden geëxtraheerd.
Beveiliging en integraties
Voor gereguleerde sectoren zoals zorg en financiële dienstverlening biedt Otter uitgebreide admin-controles, robuust data-retentiebeleid en HIPAA-compliance. Deze beveiligingsmaatregelen moeten bedrijven het vertrouwen geven dat hun data op elk niveau van het platform veilig is.
Otter.ai werkt naadloos samen met belangrijke enterprise-oplossingen zoals Salesforce, Hubspot, Zapier, Notion en Asana. Het platform integreert ook met Microsoft Teams, Zoom en Google Meet, waardoor het moeiteloos in elke enterprise-stack past. In het geval dat die enterprise-stack ook uit eigen apps of tools bestaat, is koppeling mogelijk via Otter’s Public API. Dit maakt geavanceerde AI-workflows mogelijk waarbij meeting-transcripten automatisch in interne kennisbanken terechtkomen.
Lees ook: Otter.ai viert $100 miljoen omzet met AI Meeting Agent Suite