Na jaren van wachten en werken met de browserversie van WhatsApp is er nu alsnog een volwaardige iPad-app voor WhatsApp. De native app staat nu in de App Store en biedt alle functies die gebruikers kennen van de iOS- en Android-versie, inclusief groepsgesprekken en videobellen. De grote is nu, komt WhatsApp Business ook naar de iPad?
Veel WhatsApp-gebruikers wachten er al jaren op, maar zeker ook veel organisaties die gebruikmaken van WhatsApp Business. Bijna twee jaar geleden verscheen er al een testversie, maar die had de nodige stabiliteitsproblemen. De huidige officiële release lijkt stabiel en goed te werken. Daarmee is er voor de eerste groep eindelijk een iPad-app, de WhatsApp Business gebruikers moeten nog even geduld hebben.
Volledige functionaliteit op groter scherm
De nieuwe iPad-app bevat vrijwel alle features die gebruikers kennen van de iPhone-versie. Gebruikers kunnen deelnemen aan groepsgesprekken, audio- en videobellen opstarten en zelfs hun scherm delen met maximaal 32 gesprekspartners. Na al die jaren wachten mag dat ook wel.
Het grotere scherm van de iPad brengt praktische voordelen met zich mee. Zo is er ondersteuning voor de iPadOS-functies als Stage Manager, Split View en Slide Over. Hierdoor kunnen gebruikers WhatsApp naadloos naast andere apps draaien en optimaal gebruikmaken van splitscreen-weergaves. Zo wordt multitasken tijdens het appen een stuk aangenamer.
WhatsApp Business voor iPad
De grote vraag is nu of Meta ook de volgende stap zal zetten en WhatsApp Business uitrolt naar de iPad. Veel zakelijke gebruikers van kleinere organisaties zouden hiermee enorm geholpen zijn. Zij bieden vaak ondersteuning via WhatsApp aan klanten en beschikken niet allemaal over een geavanceerde support portal. Velen doen dit nu met de browserversie van WhatsApp, een iPad app zou hier ook uitkomst kunnen brengen.