Podcast over digital maturity Digital Dialogues voor grote bedrijven

Google maken samen met Adformatie een podcast: Digital Dialogues. Deze zesdelige serie over digital maturity. moet grote en kleine bedrijven helpen. Het idee: maak van je bedrijf een digitale en data-gedreven marketingorganisatie in zes stappen.

Hoe zorgen bedrijven als Ahold, Buienradar en felyx ervoor dat ze klaar zijn voor de toekomst? En hoe volwassen zijn deze bedrijven op digitaal vlak? Dit wordt uitgelegd in de zesdelige podcast-serie Digital Dialogues. De afleveringen zijn vanaf nu te beluisteren via Spotify & Apple Podcast.

 

Vragen

In de serie komen vragen aan bod als: hoe kun je als bedrijf marketing persoonlijker en gemakkelijker maken? En hoe vorm je het perfecte marketingteam?

In de serie verkent presentatrice Meike de Jong, samen met topmensen en specialisten uit het bedrijfsleven, het pad dat bedrijven moeten bewandelen om een digitale en data-gedreven marketingorganisatie te worden. En hoe dat te doen op een manier die de privacy van hun klanten waarborgt. Want bedrijven die hun klanten beter willen bedienen en betere resultaten willen behalen moeten echt gaan bewegen.

 

Framework

De podcastserie is gebaseerd op het framework ‘The six key factors of success’. Het is ontwikkeld door Google en BCG. In elke aflevering neemt Meike een specifieke stap onder de loep. Van de juiste data verzamelen en deze op verantwoordelijke wijze verwerken tot welke tools je moet gebruiken en de customer journey.

Maar ook, hoe stel je het juiste marketingteam samen? Hoe zorg je dat je de juiste bedrijfscultuur hebt en welke strategische partners horen daarbij?

In de afleveringen zijn onder andere experts van Buienradar, felyx, L’Oréal en Ahold te gast. Ze delen hun eigen ervaringen op het gebied van online marketing en vertellen interessante anekdotes.

Ook worden al deze bedrijven langs de lat van de Digital Maturity Benchmark Tool gelegd. Hoe digitaal volwassen zijn deze bedrijven zelf?

 

Hot topic

Susanne van Nierop, Chief editor van Adformatie: “Digital Maturity is een hot topic en ontwikkelt zich snel, bedrijven moeten snel handelen om mee te bewegen. We merken dat onze doelgroep steeds op zoek is naar informatie en denken dat dit partnership met Google zeer interessante content heeft opgeleverd”.

Pim van der Feltz, CEO Google Nederland, sluit zich daarbij aan: “Wij zien elke dag hoe digital bedrijven in staat stelt om hun klanten steeds beter te helpen. We hebben nu samen met Adformatie podcasts gemaakt, omdat dit medium – ook onder marketeers – steeds populairder wordt. Goed dat ook bedrijven waar wij mee werken hun kennis hebben gedeeld.”

 

Artikel

De zesdelige podcast-serie is te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Stitcher. Vanaf vandaag zijn alle aflevering online en elke week zal er per aflevering een verdiepend artikel verschijnen op Think With Google.

 

Bijhouden

De bedoeling is dat je snelle ontwikkelingen bijhoudt en daarop sneller kunt inspelen. Zo werkten veel nationale bedrijven vorig jaar samen bij de ontwikkeling van de Nederlandse versie van Google Assistant. Nederlandse bedrijven als Centraal Beheer, Eneco, Essent, ING, Jumbo, KLM, KRO-NCRV, MediaMarkt, NOS, NPO, Qmusic, Rabobank, Rituals, Transavia en Unilever een Action on Google gemaakt. De Actions zijn aan te roepen door “Praat met <naam>” te zeggen. De meeste Nederlandse Actions on Google zijn meteen bij lancering van de Google Assistent beschikbaar.

Gerelateerde berichten...