Zorg Direct: geautomatiseerd én persoonlijk

Samen met ict-dienstverlener Acknowledge introduceert Priox een werkomgeving voor zorgcentrales en zorginstellingen. Vanuit een nauwe samenwerking met specialisten uit de sector is gekeken naar de huidige manier van werken en waar dat met software ondersteund of verbeterd kan worden. Uiteindelijk draagt deze software bij aan een optimale controle over alle zorgprocessen.

Met Zorg Direct heeft Priox een inrichting ontwikkeld voor haar servicemanagement software, waardoor het mogelijk is de kaartenbakken en handboeken onder te brengen in het platform. Vanuit de beschikbare vertaalmodule is er een echt maatwerksysteem ontstaan. Zo wordt er binnen het platform de taal van de zorg gesproken, waardoor gegevens van betrokken personen zoals cliënten, mantelzorgers, hulpverleners overzichtelijk worden vastgelegd en waarbij ook relaties tussen deze personen inzichtelijk zijn. Doordat al deze gegevens in het platform zijn vastgelegd, kan er eenvoudig gezocht worden, ongeacht of het nu gaat over een cliënt, hulpverlener of zorgorganisatie.

Een vraag als: “Wie is de mantelzorger van mevrouw Jansen en wie is haar contactpersoon?” kan direct worden beantwoord. Maar ook wanneer mevrouw Jansen heeft gebeld dat haar persoonlijk alarm kapot is, kan er direct actie worden ondernomen, omdat bekend is welk persoonlijk alarm deze mevrouw heeft, wat de historie van het apparaat is en wie het onderhoud hierop verricht. Zo voorkomen we onnodig tijdverlies bij spoedgevallen en inefficiëntie bij minder urgente zorgverlening.

Van ITIL naar NEN7510

Vanuit de aanwezige servicemanagement bouwstenen zijn direct veel zaken beschikbaar die de afhandeling en voortgang van allerlei, al dan niet geplande, acties en meldingen kunnen bewaken. Zo is er een dashboard beschikbaar met een overzicht van lopende zaken en is het mogelijk om bij niet tijdige opvolging een automatische escalatie te laten starten, rekening houdend met de cliënt in kwestie en het soort melding.

Aangezien alle gegevens van afhandeling worden vastgelegd komt er een grote hoeveelheid aan informatie beschikbaar. Zo wordt bijvoorbeeld inzichtelijk hoeveel contact er is geweest met een mantelzorger en hoeveel tijd er is besteed per cliënt. Of welk soort hulpverlening het meest wordt gevraagd. En ook gegevens over het aantal meldingen per tijdseenheid, de snelheid van handelen enzovoort zijn beschikbaar. Met behulp van deze set aan gegevens kunnen organisaties de communicatiestromen verbeteren en hiermee de kwaliteit van zorgverlening vergroten.

Mobiele mogelijkheden

De Priox software is ook beschikbaar voor mobiele apparatuur zoals tablets en smartphones. Met deze mogelijkheid heeft u altijd en overal de zekerheid van bereik, waardoor de oplossing ook uitgerold wordt naar medewerkers die in het veld werken. Met deze extra functionaliteit geeft Zorg Direct zorgcentrales en zorginstellingen in totaliteit daadwerkelijk een oplossing op maat, waarmee inefficiëntie wordt voorkomen en wat volledige grip op de zorgverlening biedt.

Processen zorgcentrale

priox schemaOver de auteur:

Anton de Klerk is managing director bij Priox

Gerelateerde berichten...