Uit recent onderzoek van KPN blijkt dat 33% van de werkgevers een bijdrage levert aan de internetkosten van hun werknemers. Om die reden introduceert de provider Internet van de Zaak.
Dit is een thuiswerkoplossing die bedrijven helpt in te spelen op de groeiende behoefte aan flexibel werken. Zo kunnen werkgevers bijdragen aan een snelle, betrouwbare en veilige internetverbinding voor thuiswerkende medewerkers. Dit draagt bij aan een hogere medewerkerstevredenheid.
Behoefte aan thuiswerkondersteuning
“Hybride werken is voor veel bedrijven een essentieel onderdeel geworden van het aantrekken en behouden van talent,” aldus Chantal Vergouw, lid van de raad van bestuur van KPN en verantwoordelijk voor de zakelijke markt. “Naast populaire regelingen zoals sportabonnementen en leasefietsen, zien we dat de behoefte aan thuiswerkondersteuning groeit.”
Met Internet van de Zaak wil KPN ervoor zorgen dat grotere bedrijven hun medewerkers optimaal kunnen ondersteunen, of ze nu op kantoor werken of vanuit huis. Dankzij een snelle en veilige internetverbinding kunnen werkgevers hun teams efficiënt laten werken en tegelijkertijd kosten voor medewerkers verlagen.
Automatische verrekening
Uit recent onderzoek van KPN, onder meer dan 300 Nederlandse HR-beslissers, blijkt dat 33% van de werkgevers al een bijdrage levert aan de internetkosten van hun werknemers. Deze bijdrage wordt meestal verstrekt via een vaste vergoeding, eenmalig of maandelijks. Nog eens 37% overweegt dit op korte termijn of in de toekomst in te voeren.
KPN biedt met Internet van de Zaak een oplossing waarmee werkgevers eenvoudig zelf kunnen bepalen hoeveel ze willen bijdragen aan de internetkosten van de thuiswerkende medewerkers. Deze bijdrage wordt, wanneer zowel bedrijf als werknemer klant bij KPN zijn, automatisch verrekend op de maandfactuur van de werknemer, wat het proces eenvoudig en overzichtelijk maakt.
Uitgebreide helpdesk
Naast een financiële tegemoetkoming voor een snelle en veilige verbinding biedt Internet van de Zaak ook de mogelijkheid om werknemers toegang te geven tot een uitgebreide helpdesk die verder gaat dan alleen hulp bij de internetverbinding. Zo zijn werknemers snel weer online, mocht er onverhoopt iets mis gaan. Ook kunnen werkgevers aanvullende securitymaatregelen inzetten om het gebruik van bedrijfs- of cloudapplicaties veilig te houden, ongeacht de locatie van de medewerker.