Reddit heeft donderdag nieuwe profielverbeteringen aangekondigd voor bedrijven die gebruikmaken van Reddit Pro, het platform dat merken helpt om actief deel te nemen aan gesprekken binnen de Reddit-gemeenschappen. Deze update is onderdeel van een bredere strategie om bedrijven beter te ondersteunen bij het opbouwen van een geloofwaardige aanwezigheid op het sociale platform.
Profieltools
Met de nieuwe tools genereert Reddit automatisch profielbeschrijvingen voor bedrijven die zich aanmelden bij Reddit Pro. Zodra een bedrijf zijn website opgeeft, stelt Reddit verschillende biosuggesties voor waaruit gekozen kan worden. Dit maakt het voor merken eenvoudiger om snel en effectief een professioneel profiel op te bouwen.
Daarnaast kunnen bedrijven nu ook relevante communityposts en reacties op hun profiel tonen. Ze krijgen bovendien de mogelijkheid om gesprekken over hun merk of branche – die verschijnen op de onlangs geïntroduceerde Reddit Pro Trends-tab – te cross-posten. Deze Trends-tab stelt bedrijven in staat om via trefwoorden en zinsdelen te volgen wat er op Reddit wordt gezegd over vrijwel elk onderwerp.
Nieuwe functies
Volgens Jim Squires, Executive Vice President van Business Marketing and Growth bij Reddit, bieden de nieuwe functies een unieke kans: “Voor bedrijven van alle groottes ligt er een enorme potentie op Reddit, waar meer dan de helft van alle online aankoopgesprekken plaatsvinden. Met de nieuwe profieltools maken we het makkelijker om geloofwaardigheid op te bouwen en communities te verrijken met inhoudelijke experts.”
Succesvol kwartaal
De introductie van deze tools volgt op een succesvol kwartaal voor Reddit. Het bedrijf rapporteerde een omzet van 392,4 miljoen dollar. Een stijging van 61 procent ten opzichte van vorig jaar en zag het aantal dagelijks actieve unieke gebruikers toenemen tot 108,1 miljoen, een groei van 31 procent jaar-op-jaar. Daarmee overtrof Reddit ruimschoots de verwachtingen van Wall Street en bevestigt het zijn veerkracht, zelfs in economisch onzekere tijden.
Met deze innovaties lijkt Reddit niet alleen aantrekkelijker te worden voor adverteerders, maar ook voor bedrijven die een serieuze dialoog met hun doelgroep willen aangaan.