Transactievolume Adyen naar $90 miljard in 2016

Consumenten

Het transactievolume van het Nederlands fintech-bedrijf Adyen steeg in 2016 naar $90 miljard. In 2015 was dit nog $50 miljard. Het bedrijf biedt diensten waarmee bedrijven overal ter wereld betalingen kunnen accepteren.

Deze groei is mede te danken aan de onstuimige groei in de retailsector. Zo verzorgde het bedrijf in 2016 de wereldwijde opbouw van het betalingsplatform van Burberry. Betalingen in de winkel, online, en op mobiele apparaten zijn hier volledig geïntegreerd.

 

2700 winkels

Naast Burberry en Scotch & Soda werkt Adyen in de retailsector ook samen met L’Oreal, Kit and Ace en Tory Burch. Deze bedrijven zijn vooral in de VS gevestigde namen. In de afgelopen twaalf maanden is de betaaloplossing geïmplementeerd in 2.700 winkels in de Verenigde Staten en in Europa.

Het bedrijf heeft in 2016 ook klanten als Etsy, LinkedIn, Skype en Twitter toegevoegd aan een lijst bestaande klanten. Uber, Netflix, Facebook, Airbnb en Spotify staan ook al in dat rijtje.

Wereldwijd heeft Adyen in 2016 ook haar acquiring capaciteiten verder uitgebreid. De dienst is nu actief in Australië, Brazilië, Hong Kong en de Verenigde Staten. Verder voegde het bedrijf WeChat Pay (China) en Oxxo (Mexico) toe aan het aanbod van lokale betalingsmethoden.  Adyen slaagde er in 2016 ook in om zijn winstgevendheid op te voeren. Het bedrijf is al sinds 2011 winstgevend.

 

Gerelateerde berichten...