Zakelijk gebruik tablet voornamelijk buiten werktijd

Het zakelijk gebruik van smartphone en tablet is sterk in opkomst. Na werktijd gaat het gebruik van tablets hand in hand met televisie kijken. Dit blijkt uit een onderzoek van IDG Global Solutions i.s.m. CXO.nl over het gebruik van smartphones en tablets. Ruim 24.000 mensen uit 43 landen deden mee aan het onderzoek.

Video

Verder valt in het onderzoek op dat de opkomst van video’s op tablets sterk doorzet. Gebruikte in 2012 nog 66% de tablet om video’s te kijken, vandaag de dag doet 87% van de ondervraagden dat. Op gebied van videoconsumptie op de smartphone is hetzelfde te zien: daar steeg het percentage gebruik van video van 61% in 2012 naar 75% in 2014. Voornamelijk worden video’s bekeken op YouTube, maar ook films, promovideo’s, how-to’s, webcasts en product reviews zijn zeer in trek. 

Europa loopt achter

Het onderzoek laat verder zien dat de tablet traditionele media als kranten en tijdschriften aan het verdringen is. De helft van de tabletbezitters geeft aan dat hun apparaat de krant en magazines inmiddels heeft vervangen. Online aankopen via de tablet en smartphone doet men voornamelijk in Noord-Amerika en Azië plus Oceanië. Opvallend is dat er in Azië en Oceanië meer online aankopen worden gedaan via de smartphones dan via tablets. Europa blijft achter in vergelijking met Noord-Amerika en de regio Azië plus Oceanië.

Tot slot geeft 73%van de ondervraagden aan dat de tablet gebruikt wordt voor onderzoek naar zakelijke producten en diensten. Onder C-level bestuurders ligt dit cijfer nog een stuk hoger: daar doet 86% geen aankoopbeslissing zonder eerst de tablet geraadpleegd te hebben. ”Ook dit laatste geldt als een welkome verrassing en biedt inzichten aan onze strategie”, aldus Noordhoorn.

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...

X