Zuyderland Medisch Centrum introduceert DigiPunt Zuyderland

digitalisering en digitale ambities uitgebeeld DigiPunt

Een speciaal DigiPunt moet in het Zuyderland Medisch Centrum sinds deze week zorgen voor informatie over en hulp bij gebruik van digitale middelen in het ziekenhuis. Patiënten, naasten en verzorgenden kunnen er terecht voor vragen over de digitale zorg van het ziekenhuis.

Het Zuyderland gaat steeds digitaler werken. Er is al Contact op afstand, telemonitoring en digitaal consulten (BeterDichtbij). Verpleegkundigen op de afdelingen gebruiken ook allerlei digitale hulpmiddelen. De nieuwste innovatie zijn  de slimme pleisters. Deze ontwikkelingen kunnen nogal spannend zijn, maar digitale zorg moet natuurlijk altijd toegankelijk én begrijpelijk zijn. Voor iedereen.

Het nieuwe DigiPunt moet alle patiëntvragen over digitale zorg in het ziekenhuis beantwoorden. De DigiCoaches staan klaar om patiënten, naasten en medewerkers te begeleiden in de wereld van digitale zorg. Er is hulp bij bijvoorbeeld de activatie of gebruik van een app. een keer oefenen kan ook. Dat kan bijvoorbeeld bij beeldbellen met een dokter via BeterDichtbij, inloggen in het patiëntenportaal MijnZuyderland, praten met een zorgverlener via de chat, of inloggen met een DigiD.

Wie vragen heeft kan binnenlopen bij de helpdesk in Zuyderland Sittard-Geleen of Heerlen, of maak gebruik van ondersteuning op afstand. Dit kan door te bellen, te mailen of de website te benaderen.

Lees ook:

Gerelateerde berichten...