Betrek de crowd in de bedrijfsstrategie

Zelfs als er 700.000 mensen in een bedrijf werken, dan is dat maar 0,01 procent van de wereldbevolking. En dan werken er dus ongeveer 10.000 keer zoveel mensen niet bij dat bedrijf dan wel. Voor iedere medewerker in de onderneming zijn er 9.999 die niet werken. Er is daarmee zoveel kennis, zoveel vakmanschap, zoveel creativiteit en zoveel ondernemerschap beschikbaar buiten je bedrijf, dat het onverantwoord is om dat niet te gebruiken. De beste stuurlui staan aan wal en ze zijn met een heleboel. Gebruik ze!

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om de crowd in te zetten en toch doen we het bijna nooit. De beste stuurlui staan aan wal, maar veel bedrijven denken dat ze het zelf wel kunnen. IBM, Proctor & Gamble, Nike, Philips en nog meer grote bedrijven vinden zichzelf te klein en schakelen de crowd in. Omdat ze daar veel beter van worden, vinden ze zelf. Reken maar dat de crowd daar een belangrijke plek heeft in de strategie.

Het wordt hoog tijd dat we in onze strategie aandacht gaan besteden aan de crowd. Steeds meer bedrijven zetten structureel en met succes de crowd in.

Bart Stofberg bespreekt in een artikel op deze site de voordelen van een crowd-strategie

Geef een reactie

Gerelateerde berichten...