CEO Philips Microsoft en Transavia spreken bij Digital Transformers Award ’16

De line-up van sprekers bij de Digital Transformers Award wordt versterkt met Ernst Jan Stigter (CEO Microsoft) Frans van Houten (CEO Philips) en Mattijs ten Brink (algemeen directeur Transavia). Het event vindt plaats op donderdag 6 oktober 2016. Het is onderdeel van Amsterdam eWeek. Tijdens de uitreiking staan de grootste digitale veranderaars in Nederland in de schijnwerpers.

“Nederland als icoon voor digitale transformatie, dat is waar wij naar streven.” Dat zegt Ernst-Jan Stigter, CEO van Microsoft. “Er is een enorm potentieel voor organisaties om hierin de volgende stap te zetten. Zij kijken opnieuw naar bestaande business modellen met behulp van technologie. Een goed voorbeeld kan daarbij inspirerend werken. De Digital Transformers Award leent zich hier uitstekend voor. Digitaal talent komt hier in contact met organisaties die met digitale transformatie bezig zijn. Microsoft ondersteunt dit initiatief dan ook van harte.”

DTA stimulans voor Philips

Frans van Houten, CEO van Philips, onderschrijft het belang van de award. “Om ook in de toekomst goede zorg te kunnen blijven bieden, is de gezondheidszorg aan het transformeren. Dat zien we in Nederland en in alle andere landen waarin Philips actief is. Digitale transformatie is daar onlosmakelijk mee verbonden. De zorg loopt hierin achter op andere sectoren. Als Philips werken we er hard aan om hier verandering in te brengen. We zijn er daarom nog steeds erg trots op dat we vorig jaar met Robert van Geffen de eerste winnaar van de Digital Transformers Award hebben afgeleverd. Het is een geweldige waardering én stimulans geweest voor Philips als organisatie.”

Digitale strategie cruciaal in concurrentieslag

Volgens Mattijs ten Brink, algemeen directeur bij Transavia, is digitalisering van groot belang in de luchtvaartindustrie. “In onze ambitie om de beste digitale airline van Europa te worden zijn we nu drie jaar onderweg in onze transformatie. Met een sterk strategisch plan raken we alle aspecten van onze onderneming. De digitale strategie is gericht op een hechte relatie met iedere passagier. Het moet een onvergetelijke user experience zijn voor passagiers, employees en partners. Zowel online als offline.”

Drie kandidaten pitchen op 6 oktober voor de winst en worden door het publiek aan de tand gevoeld. In de finale wordt bepaald wie zich Digital Transformer 2016 mag noemen. De beslissing wordt nomen aan de hand van de digitale visie, digitale kennis & vaardigheid en de realisatiekracht van de genomineerden.

X