Absentiemanager: gegevens koppelen, delen en direct beschikbaar

Absentiemanager: gegevens koppelen, delen en direct beschikbaar

De komende jaren zal onder andere binnen de zorg steeds meer de behoefte ontstaan om verschillende informatiebronnen met elkaar te kunnen koppelen. Om op die manier gegevens uit de systemen te analyseren, aan te vullen met gegevens uit andere systemen en de informatie weer te geven in grafische overzichten.

Veelgebruikte applicaties werken niet of nauwelijks met elkaar samen. Voorbeelden hiervan zijn e-mailprogramma’s, WhatsApp, agendasystemen, sociale media, HRM-systemen, planningssystemen, ziekteverzuimsystemen en toegangscontrolesystemen. Een koppeling realiseren tussen twee (of meerdere) systemen is een tijdrovende, minutieuze en kostbare klus. Vervolgens wordt zo’n koppeling maar voor één bedrijf gebruikt als die eenmaal opgezet is. Dat betekent dat men met het opzetten van een koppeling voor een ander bedrijf weer van vooraf aan moet beginnen.

 

Eindeloos veel voordelen

Wanneer een medewerker ziek wordt, wil je als organisatie dat de planning, het HRM-systeem en het verzuimsysteem direct geïnformeerd worden. De juiste informatie wordt dan volautomatisch in alle systemen verwerkt en is dus voor alle betrokkenen direct zichtbaar. Op die manier werkt iedere afdeling en medewerker met de meest actuele informatie.

Zieke medewerkers worden niet meer onterecht ingepland, omdat de planning weet dat de medewerker thuis zit. Het toegangscontrolesysteem kan controleren of er ingelogd wordt met de inloggegevens van een zieke medewerker en herkent zo dus makkelijk of de inloggegevens worden gebruikt door een niet geautoriseerde partij. Het HRM- en salarissysteem kunnen rekening houden met eventuele kortingen op het salaris wegens ziekte. De voordelen zijn eindeloos. Dit soort intelligente koppelingen zullen in de komende jaren gerealiseerd gaan worden.

 

Van droom naar realiteit

Dit beeld was bij Workbee enige jaren geleden slechts een droom, echter de realisatie van deze droom heeft inmiddels grote vormen aangenomen. Met Workbee is de filosofie geboren om gelijksoortige koppelingen en interfaces beschikbaar te stellen aan meerdere klanten. Hiermee wordt voor elke klant gebruikgemaakt van dezelfde techniek. De basis voor de koppeling is door Workbee al gelegd, waardoor realtime gegevens kunnen worden verstuurd van en naar de verschillende systemen. Zelfs het beheer van een koppeling is kinderlijk eenvoudig. Hierdoor is het mogelijk geworden om meerdere apps met elkaar te koppelen. Het onderliggende doel is om koppelingen met elkaar te delen in een veilige omgeving. De gegevens worden volgens de ISO 27001 en ISO 9001 normen veilig verwerkt. Workbee regelt de bezorging van de gegevenspakketten van A (de bron) naar B (de bestemming).

 

Directe koppeling

Stel, iemand verstuurt een pakketje van Amsterdam naar Rome per vliegtuig en binnen vijf werkdagen wordt het pakketje bezorgd. Workbee pakt het anders aan, door alle pakketjes die vanuit uw verschillende bronnen worden aangeboden te verzamelen en samen te voegen en naar de stad of steden van uw keuze te sturen. Dit alles duurt geen vijf werkdagen, maar gebeurt vrijwel direct! Op deze manier wordt een koppeling tussen bijvoorbeeld AFAS en Absentiemanager snel, eenvoudig en goedkoop gerealiseerd. Dit kan het bedrijf zelf realiseren door in te logen op de site van Workbee, die binnenkort zal worden gelanceerd. Tot die tijd vindt u meer informatie over de functies van Workbee op www.absentiemanager.nl.

Om de kosten hoeft u het niet te laten. U hoeft alleen te betalen voor de aansluiting en het gebruik van de koppeling. De vergoeding die gevraagd wordt voor deze twee aspecten is zeer laag, wegens de minimale manuren die nodig zijn om dit te realiseren.